Pokud necestuješ dvakrát do měsíce nejlépe pak longhaul a business, tak sbírání mil v dnešní době moc smysl nemá.
Pokud budeš cesty platit ze své kapsy, tak asi pro tebe bude zásadní cena a ty nejlevnější letenky v knihovacích třídách restricted economy jako W, Q apod jsou bonifikovány věrnostními programy minimálně, pokud vůbec. A se dvěma TATL lety ročně fakt nějaké extra velké štěstí neuděláš.
Věrnostní programy dnes fungují tak že na věrnostní program aerolinky XY lze obvykle sbírat míle a segmenty v rámci aliance do které ta daná aerolinka patří (SkyTEam, oneworld, Star Alliance). Některé aerolinky mají tuto možnost i u partnerských aerolinek mimo aliance. K tomu jsou nějaké bonifikace za pobyty v hotelových řetězcích, půjčení aut, karty, atd. atd.
Spíš bych se asi nikam neupisoval, máš pak svobodnější rozhodování bez pocitu falešné "věrnosti" a nutkání typu zaplatím o litr víc, ale zato budu mít úžasné míle. Stránka obětí této psychologické pasti kde lze najít nevyčerpatelné množství informací k věrnostním programům (nejen) aerolinek
http://www.flyertalk.com/forum/miles-points-1/Já mám cca. 250,000 mil v programu OK Plus z dob kdy nelevnější ekonomická zpáteční letenka do Jižní Ameriky ti dala třeba 15,000 mil a nabídka běžných letenek nebyla tak atraktivní, takže to mělo své kouzlo a konto slušně bobtnalo i u průměrně často cestujícícho jedince. Teď spíš jen čtu každého půl roku se měnící (samozřejmě k horšímu) podmínky za kterých lze míle sbírat a řeším jak ty míle smysluplně utratit, když běžná akční letenka stojí méně než bonusová letenka za míle kde platím "jen" letištní poplatky a taxy.