Diskusní fórum AKČNÍ LETENKY.com

Právě je 23 srp 2017 16:45

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Austrálie 2009 | Klokaní stezka z Čech do Sydney za 7 041 Kč
PříspěvekNapsal: 09 pro 2009 15:18 
Offline
Administrátor

Registrován: 04 pro 2009 13:19
Příspěvky: 2871
Bydliště: Ústí nad Labem
Vážení fanoušci akčních letenek,

ačkoliv se na následujích řádcích nedočtete o technických fajnovostech, jako je hloubka vzorku u plášťů kol, stáří draku letadla, číslo registrace letounů či pro někoho jiné velmi důležité informace, které vypovídají o znalostech použitého letadla, přesto mohou zaujmout zejména nízkonákladové cestovatele, kteří preferují nejnižší cenu z dostupných veřejných dopravních prostředků.

Když už mi přišel pod ruku zajímavý tarif australského dopravce Qantas Airways, bylo by velmi neférové přenechat vysoké zisky i ostatním dopravcům, které jsem použil při mé klokaní stezce z Ústí nad Labem do Sydney. Při nákupu jakékoliv letenky preferuji pouze speciální promo či chybné tarify, ovšem ne jinak je to tomu také při mých cestách po zemi. Pro toho, kdo jen velmi nerad slevuje ze svého pohodlí při cestách, budou následující odstavce nezajímavé, avšak pro všechny ostatní, kterým low cost cestování přináší radost ze života, se mohou dočíst, jak lze za málo peněž pořídit hodně muziky.

Základem cesty za poznáním mé již sedmdesáte země v pořadí se stala výše zmíňená letecká společnost Qantas Airways, jež mi umožnila nákup letenky z Londýna Heathrow do Sydney a zpět za 214,9 GBP neboli za velmi přijatelných 6 525 Kč. Akce byla zmíněna na Akcniletenky.com.

Nízkorozpočtová klokaní stezka začala klasickou cestou autem z Ústí nad Labem po dálnici D8, která se v Německu mění na A17. Cílem se stalo 170 km vzdálené nízkonákladové letiště Leipzig - Altenburg, které využívá pro pravidlenou osobní přepravou irský Ryanair. Náklady za pohonné hmoty se vyhouply na 600 Kč za zpáteční cestu při dvou osobách. Do itináře si připisuji druhou nejvyšší položku ve výši 300 Kč, kterou musím u čerpací stanice dlouze rozdýchávat. Využít nadstandardních služeb a platit za parkování vozu 20 metrů od terminálu je nemyslitelné, a tak nechávám automobil odstaven v nedaleké vesnici na veřejném parkovišti jak jinak než zdarma.

Příloha:
Poznámka: Terminál letiště Leipzig-Altenburg /AOC/
AU_01.jpg
AU_01.jpg [ 63.75 KiB | Zobrazeno 9246 krát ]

Nejen čtenářům těchto stránkách se pod názvem Ryanair představí bezkonkurenčí tarify za pár euro, čehož využívám a v mých rybářských sítích zachytávám zpáteční letenku na londýnské letiště Stansted za 2 EUR (54 Kč). Ještě doznívající hlavní turistická sezóna s sebou přináší velkou poptávku po cestování, což se na malém letišti projevuje velmi dlouhou frontou na bezpečnostní kontrolu, která polevuje až těsně před plánovaným odletem letadla, které již mezitím přilétlo z Londýna. Stále agresivnější cenová politika společnosti Ryanair při platbě za odbavená zavazadla se v praxi projevuje těžkým bojem o umístění příručího zavazdala do přihrádky nad sedadly, které pro tento business model nejsou kapacitně přizpůsobeny. Obsazenost letu převyšuje bez obtíží 90 %.

Příloha:
Poznámka: Ryanair B737 na letišti Leipzig-Altenburg /AOC/
AU_02.jpg
AU_02.jpg [ 52.77 KiB | Zobrazeno 9246 krát ]

Na palubě letadla nabízené autobusové jízdenky z letiště Stansted do centra Londýna od společnosti Terravision za bezkonkurenční tarify mě nechávají zcela chladným, neboť v kapse se mi hřejí jízdenky od konkurenční společnosti easyBus, kterou velmi rád v jejím boji podporuji přispěním částkou 2 GBP za úsek cesty a poplakem 0,5 GBP za platbu kartou, který rovným dílem rozděluji mezi účasníky výletu. O tom, zda je 70 minutová jízda minibusem při obsazenosti pěti lidí v celkovém hospodaření výdělečná nechť posoudí zasvěcení ekonomové. I přes celkové náklady za zpáteční jízdenku 4,25 GBP (129 Kč) se však nemohu vyrovnat s absencí společnosti Megabus, která by mé náklady zajisté snížila na polovinu. Jízda do půlnočního Londýna k nedaleké vlakové stanice Victoria byla díky stylu jízdy brzda plyn o 20 minut rychlejší a zajisté přispěla ke kladnému hospodaření firmy.

Příloha:
Poznámka: Minibus autobusové společnosti easyBus
AU_03.jpg
AU_03.jpg [ 97.11 KiB | Zobrazeno 9246 krát ]

Poklidným krokem se za 15 minut přesunuji na autobusovou stanici Hyde Park Corner, kde vyhlížím noční autobus číslo N9, což je vyvoněný luxusní dvoupatrový autobus obsazený černošskoindickopákistánskou osádkou, kteří stejně jako já využívají exluzivních služeb přímého spoje na londýnské letiště Heathrow. Londýnský dopravní podnik si uvědomuje, že taková skladba zákazníků vyžaduje speciální dotované tarify, a tak při použití předplacené karty Oyster platím 1,10 GBP (33 Kč). Během 57 minut jízdy ještě přistoupí a vystoupí mnoho nízkorozpočtových existencí, kteří na rozdíl od mé osoby považují librové jízdné za předražené a dožadují se bezplatného promo tarifu, na který řidič z černé Afriky svým pokrevním bratrům a stestrám bez mrknutí oka kývne.

Na nadcházející dlouhý let do Austrálie bylo nutné ještě dospat alespoň několik hodin, k čemuž jsem využil služeb a prostorů na terminálu T3, kde usínám na molitanem vyplněných a koženkou potažených sedačkách bez opěrek, které čalouník svou ruční poctivou prací ve výrobě neošidil, což se projevilo na skvělém nočním odpočinku a svěžím ranním probuzení. Ačkoliv jsem měl zaplacenou pouze ekonomickou třídu, přesto jsem si obdobně jako ostatní cestující z prémiových tříd neodpustil půlhodinovou bezplatnou horkou ranní sprchu v příletové hale na terminálu T4, která mě měla duševně a fyzicky připravit na více jak 20 hodinový let do Sydney.

Po otevření odbavovacích přepážek se jako jediný z velkého davu dostavuji k exluzivní přepážce určené pouze pro cestující s online check-inem, kterou mi očními pohledy závidí i zhýčkaní zákzanící z business a first třídy, kde se tvoří dlouhé fronty. Pracovník za pultíkem je poněkud rozhozen, když na jeho dotaz kolik máme celkem zavazadel k odbavení sděluji, že žádné a cestujeme pouze s příručními kufříky, což by se mělo projevit na snížené spotřebě kerosinu a černých číslech ve výsledovce tohoto letu. Dle zpětné odezvy však pracovníka letiště zřejmně ekonomické výsledky dopravce absolutně nezajímají.

Příloha:
Poznámka: Qantas Airways B747-400 u T4 na letišti Londýn Heathrow (LHR)
AU_04.jpg
AU_04.jpg [ 55.76 KiB | Zobrazeno 9246 krát ]

I když by se dalo předpokládat, že v době ekonomické recese nebude let plně obsazen, tak opak je pravdou. Jako téměř poslední se pomalu sunu do letounu B747-400, kde po levé straně prohlížím obsazenost firstky a následně procházím business a premuim economy třídou, které jsou včetně nejnižší ekonimcké třídy až na pět volných míst zcela plné. Ještě během taxování od T4 na dráhu jsem zahlédl A380 od SQ, která se ihned stala cílem fotoaparátů mnoha cestujících, ačkoliv měly být všechny elektronické přístroje dle pokynů již vypnuty.

Dlouhý dvánáctihodinový let do Singapuru, který je u Qanatsu nejčastější zastávkou na klokaní stezce do Austrálie uběhl díky audiovizuální zábavě a pestré nabídce jídla celkem rychle. To samé se ovšem nedá říci o pohodlí instalovaných sedaček. I když mají na opěradle změkčené postrování, tak možnosti úpravy sedáku byly nulové. Při maximálním sklonění opěradla sedačky tak člověk stále sjíždí a má tendenci se natahovat a prohýbat záda, což mi nevyhovuje. Kupříkladu u A340 AirAsia X operující z Londýna do Kuala Lumpur mají toto díky předchozímu uživateli Air Canada ošetřené výborně.

Příloha:
Poznámka: První chod z menu na letu LHR-SIN
AU_05.jpg
AU_05.jpg [ 97.46 KiB | Zobrazeno 9246 krát ]

Krátka přestávka a výstup z éra v Singapuru je pro někoho nepohodlná procedura, ovšem má své výhody v protáhnutí těla, což mnozí cestující využili bezezbytku tím, že se zase opět posadili do sedaček u gatu. To že jsou SQ, letiště, ale i celý Singapur na světové špici není nutné podotýkat, neboť to dokazují mnohá ocenění. Naprostý standard v přístupu na internet nejen přes Wi-Fi, ale i přes veřejná PC je oceňovaná služba, kterou využívají desítky cestovatelů.

Příloha:
Poznámka: Bezplatný přístup na internet v tranzitním prostoru na letišti Singapur /SIN/
AU_06.jpg
AU_06.jpg [ 104.96 KiB | Zobrazeno 9246 krát ]

Vhod přijde také koutek s odpočinkovými lehátky, kde lze trochu narovnat rozlámané tělo. Chlazená pitná voda z vodotrysku už je pouze třešnička, na které si mnohá nejen evropská letiště lámou zuby. Když už takovou elementární službu zvládnou, tak ji považují za objevení Ameriky, která nemá obdoby.

Příloha:
Poznámka: Bezplatný odpočinkový koutek v tranzitním prostoru na letišti v Singapuru /SIN/
AU_07.jpg
AU_07.jpg [ 107.51 KiB | Zobrazeno 9246 krát ]

Zpětné nalodění na palubu totožného, avšak uklizeného letadla společně s čerstvou posádkou směsice padesátníků přináší konzervativní, ale zároveň profesionální přístup ke každému cestujícímu, což oceňuji mnohem více, než mladé palubní průvodčí, kteří alespoň dle subjektivního hlediska práci více odflákávájí a těší se na konec šichty. Opět plně naložné zásoby jídla na kratší, tentokrát již pouze osmihodinový let do Sydney se nese v duchu stálého přísunu potravy, neboť než se poklidí první chod, tak přichází na řadu malá svačinka ve formě banánu, jablka či hrušky. Po zapití chlazeným drinkem už jsem opět nucen vybírat si jídlo z druhého chodu. Jelikož mi není blízký výdobytek vyspělých zemí v podobě plýtváním potravy, tak pozření veškeré potravy je pro mě náročnější úkol, nežli rezervace promo tarifu QF za třicet vteřin. Celá hostina je zakončena rozdáním na kost promrzlou zmrzlinou, kterou někteří nestihli zpracovat ani do zastavení v Sydney u T2.

Od doby, kdy Austrálie zavedla elektronické žádosti o vízum a ČR byla zařazena do seznamu zemí, kterým k návštěvě postačí varianta eVisitor, tak nulové náklady za vyřízení téměř okamžitě potvrzeného ročního povolení vstupu na území Austrálie, by se dalo dle americké obdoby ESTA považovat za bezvízové, což zajisté ocení každý nízkorozpočtový cestovatel. Jak snadné bylo získat povolení k cestě do Austrálie, tak stejně rychle jsem obdržel i vstupní razítko od imigračního úředníka. Vstup na australské území už pak bylo pouze formalitou, kde na mě za automatickými dveřmi čekal řidič limuzíny s bezplatným odvozem do pobočky autopůjčovny, kde jsem za promo tarif převzal vůz k dalším cestám za poznáním krás Austrálie. To už je však jiná kapitola...

Příloha:
Poznámka: Přístaviště v Sydney se světoznámou operou
AU_08.jpg
AU_08.jpg [ 68.08 KiB | Zobrazeno 9246 krát ]

Příprava na návrat z Austrálie, která se v mém subjektivním žebříčku zařadila mezi čelní země, jež rozhodně stojí za návštěvu, byla stejně důkladná, jako při úvodní cestě. Přeci jenom na velmi dlouhou trasu do 18 tisíc kilometrů vzáleného domova v Ústí n. L. je nutné být odpočatý.

Příloha:
Poznámka: Relax na Cornulla Beach s pohledem na letadla v konečné fázi přiblížení na RWY v SYD
AU_09.jpg
AU_09.jpg [ 81.42 KiB | Zobrazeno 9246 krát ]

Relax a uvolnění svalstva zajistila bezplatná horká sprcha s pořádnou dávkou páry v odletovém terminálu T2. O tom, že mě po návratu domů čeká pořádná porce pár stovek mailů, na které budu zase týden odepisovat, jsem se přesvědčil na bezplatném přístupu k internetu prostřednictvím dostupných počítačových terminálů jak v odletové hale, tak i v tranzitním prostoru.

Při čekání na nalodělní letu ze Sydney do Singapuru se mi naskytla možnost shlédnout nejnovější přírustek megalineru A380 do flotily Qantas Airways, který ačkoliv byl v nabídce v rámci prázdninové akce, tak jsem jej nemohl z limitních důvodů spolucestovatele rezervovat.

Příloha:
Poznámka: A380 Qantas Airways u T2 na letišti Sydney /SYD/
AU_11.jpg
AU_11.jpg [ 61.07 KiB | Zobrazeno 9246 krát ]

Návrat přes Singapur probýhal ve stejném duchu, ovšem pouze s tím rozdílem, že letoun ze Singapuru pokračoval dále do Frankfurtu, a tak jsem pouze vyměnil jeden olétaný B744 za jiný, který současně přilétl z Melbourne. Menší byla na obou letech také obsazenost, neboť lety nebyly vyprodané a tu a tam bylo něco volného, čemuž odhadem odpovídala obsazenost cca 90 %.

V časech kolem půlnoci singapurského času panuje na letišti zřejmně z celého dne nejčilejší ruch, neboť téměř ze všech koutů světa se do Singapuru slétávají A380 SQ, kterých jsem tak viděl pět najednou. K tomu se ještě připletly velké mašiny Emirates, Qantasu, BA a mnoha daších, díky čemuž bylo v trantním prostoru živo jak na Václváku. Po dvánáctihodinovém letu, během kterého se opět servírovala jídla v plném proudu jsme dosedli velmi tvrdě na runway LHR, což probudilo i ty, které běžně nic nerozhodí.

Jelikož noční bus N9 do centra Londýna operuje pouze do 5:00 ráno, tak bylo nutné využít služeb metra. Při použití předplacené karty Oyster mimo dopravní špičku vychází jako nejlevnější možnost dopravy do centra Londýna stanice Earl's Court za cenu 1,10 GBP (33 Kč). Jelikož jsem se vezl po celou dobu výletu na vlně promo tarifů, tak jsem podlehl limitované akční nabídce snídaně u Burger Kinga a Subway za 2 GBP, které mají pobočky jen pár metrů od stanice metra. Poté proběhla 45 minutová procházka Londýnem k vlakové stanici Victoria, odkud vyjíždí spoje společnosti easyBus na letiště Stansted. Následoval přestup na spoj opervaný společností Ryanair do Alteburgu s příletem na čas. Zbývalo pouze vyzvednoutí vozu, cesta po dálnici a zaparkováním v Ústí nad Labem, čímž skončila celá klokaní anabáze pod pracovním názvem "za klokany za pár korun".

Kompletní klokaní stezka z domova v Ústí nad Labem do Sydney a zpět do Ústí vyšla celkem na 7 041 Kč. Cena zahrnuje dopravu osobním vozem od domu na letiště v Altenburgu a zpět, zpáteční letenku na Stansted, autobusy a MHD pro přepravu na Heathrow a též zpáteční letenku do Sydney.

Výše uvedený popis cesty se vám vůbec nemusí líbit, ani cena se vám nemusí zamlouvat a nad komfortem cesty v eco režimu dokonce můžete dle libosti ohrnovat nos, ale to je tak všechno co s tím naděláte, neboť Lukáš Košík, jenž je zároveň provozovatelem stránek Akcniletenky.com je malý nízkonákladový cestovatel srdcem i duší.


Nízkonákladovému cestování zdar!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Klokaní stezka z Čech do Sydney za 7 041 Kč
PříspěvekNapsal: 09 pro 2009 17:10 
Offline
Diskutér

Registrován: 09 pro 2009 00:14
Příspěvky: 385
moc pekny clanek :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Klokaní stezka z Čech do Sydney za 7 041 Kč
PříspěvekNapsal: 09 pro 2009 17:21 
Offline
Tazatel

Registrován: 09 pro 2009 07:28
Příspěvky: 21
Super !!! 8-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Klokaní stezka z Čech do Sydney za 7 041 Kč
PříspěvekNapsal: 09 pro 2009 18:04 
Offline
Nováček

Registrován: 09 pro 2009 08:16
Příspěvky: 2
Super článek, díky, chystáme se na podobnou klokaní cestu v dubnu, tak jsem si se zájmem přečetl.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Klokaní stezka z Čech do Sydney za 7 041 Kč
PříspěvekNapsal: 09 pro 2009 18:07 
Offline
Administrátor

Registrován: 04 pro 2009 13:19
Příspěvky: 2871
Bydliště: Ústí nad Labem
sasaburger píše:
Super článek, díky, chystáme se na podobnou klokaní cestu v dubnu, tak jsem si se zájmem přečetl.

Vybral jste dobrý termín. Optimální období na vychytání nějakého úlovku v podobě akční letenky.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Klokaní stezka z Čech do Sydney za 7 041 Kč
PříspěvekNapsal: 09 pro 2009 20:33 
Offline
Diskutér

Registrován: 08 pro 2009 21:10
Příspěvky: 193
Bydliště: Brno
Super, připomněl jsem si svoji srpnovou cestu s využitím stejného akčního tarifu, jen jsem letěl s BA, ale taky přes SIN - letiště je opravdu úžasný ;)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Diskusní fórum AKČNÍ LETENKY.com používá technologie phpBB Group © phpBB, phpBB.cz

RSS feed | Letenky | Levné letenky | Autopůjčovna | Ubytování | Hotely | Hostel | Půjčovna aut | Last minute | Dovolená | Eurovíkendy