Diskusní fórum AKČNÍ LETENKY.com

Právě je 21 dub 2019 17:28

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Indonésie: výprava za Psychedelic Frogfish a Ocean Sunfish
PříspěvekNapsal: 01 říj 2018 15:21 
Offline
VIP

Registrován: 29 úno 2012 11:33
Příspěvky: 1341
Bydliště: PRG
Indonésie: výprava za Psychedelic Frogfish a Ocean Sunfish
Příloha:
úvodní-Psychedelic Frogfish.jpg
úvodní-Psychedelic Frogfish.jpg [ 74.55 KiB | Zobrazeno 891 krát ]
Příloha:
úvodní-Ocean Sunfish.jpg
úvodní-Ocean Sunfish.jpg [ 69.76 KiB | Zobrazeno 891 krát ]

1. ÚVOD
2. ČÁST NADZEMNÍ
- LOUNGES
- ČESKÉ AEROLINIE
- KOREAN AIR
- GARUDA INDONESIA
3. ČÁST POZEMNÍ
- SMĚNA PENĚZ, KURZY, VÝBĚRY Z BANKOMATU, PLATBY KARTOU
- TAXÍKY, LODNÍ DOPRAVA
- GASTRONOMICKÉ OKÉNKO
4. ČÁST PODVODNÍ
- FROGFISH A SUNFISH
JAK JSME DOPADLI, VERZE MICHAL
JAK SJME DOPADLI, VERZE MILOŠ

(raději jsem oddělil potápěčské zážitky do samostatné části - ne každého to zajímá)

1. ÚVOD

Ta možnost proletět se zase ve třídě C. Bude?
Za cenu na hranici přijatelnosti, ale stále ještě přijatelnou. Bude?
A nebude to moje poslední award letenka skomírajícího programu OKmínus Českých aerolinií?
A bude to Milošova úplně první letenka ve třídě C?


Zašli jsme na pivo (Miloš je taky velkej degustátor řemeslnejch piv, oba vyhledáváme malé pivovary a rádi ochutnáváme a ochutnáváme a ochutnáváme...), a já mu položil několik kruciálních otázek:
"Hele Miloši, a je něco, co bys chtěl pod hladinou opravdu hodně vidět?"
"No toho měsíčníka asi, Michale."

Výborně, to já taky.
"Hele, a nechtěl by ´ses proletět v byznysu? Je to sice dražší, ale podle mýho názoru je teď poslední možnost sehnat bonusovou letenku u ČSA, letenku za věrnostní majle, víš?"
"No chtěl asi."

Výborně, to já taky.
"Hele, a na jak dlouho bys mohl jet? Nedáme teda rovnou dvě oblasti, když už tam budeme? A nechtěl bys vyzkoušet muck diving?"
"No chtěl. Asi, co to vlastně je?"

Výborně, plán tedy máme!

Přesněji: plán mám já.
Když za měsíčníkem, tak do Indonésie. A jedině v září.
Když na muck diving, tak do Lembehu nebo Ambonu.
Když v byznysu, tak jedině s CK Alexx (neplést s CK Alex).

Volám tedy nejprve Alešovi.
"Ještě něco mám Lálo" praví ten dobrý muž. "A ty si myslíš, že nějaká bonusová sedadla najdeš?"
"Alexxi, dyť je listopad, a já budu hledat na září. Snad to nebude obsazený deset měsíců dopředu proboha!"
"Jestli se ti chce hledat, tak hledej. Uvidíš."
"Díky, hned se do toho dám."


Trasa PRG-ICN-PRG na křídlech ČSA byla nalezena velmi rychle, skoro každej den byly k dispozici v obou směrech dvě bonusový byznys sedačky. 10 měsíců je 10 měsíců.
Větší patálie jsou s přeletem do Indonésie.
V rámci aliance SkyTeam můžeme použít jenom lety společností Korean Air nebo Garuda.
A potřebujeme ideálně trasu ICN-DPS-ICN. Tu létají obě společnosti, ale bonusový sedačky jsem nenašel.
Bereme proto zavděk trasou ICN-CGK-ICN (a jedním směrem musí Miloš do Y).
Ale když už budeme platit takovou raketu za taxy a poplatky, chtěl bych do letenky dostat i místní přelet.
Což se, k mému velkému údivu, opravdu podaří, a našel jsem i dvě C místa z Jakarty do Ambonu, tedy na trase CGK-AMQ-CGK na křídlech Garudy.
Zbývá přikoupit trasu CGK-DPS-CGK, tu už do bonusový letenky nenarvu. A do Denpasaru musíme, protože v okolí Bali je v září opravdu velká šance vidět měsíčníka.

Letenky jsou vystavený a zaplacený, čekalo nás 10 měsíců nejistoty. Nezruší některej let? Nezmění (pro nás nevýhodně) nějakej čas odletu?
Příloha:
úvodní-plán tedy máme.jpg
úvodní-plán tedy máme.jpg [ 132.76 KiB | Zobrazeno 891 krát ]

Letenka v C na trase PRG-ICN-CGK-AMQ-CGK-ICN-PRG nás přišla na necelých dvacet tisíc korun (poplatky a daně, předplatné softwéru KVS Tools) + darování 140.000 mil Alexxem. Trasu CGK-AMQ-CGK sice lze letět i jinými dopravci nebo s přestupem, ale ze zvědavosti jsem si našel cenu u Garudy za peníze: v Y je to okolo 12.000 Kč, v C je to okolo 22.000 Kč. V byznysu bych to samozřejmě nikdy nekoupil, v dobytčáku (čti economy class) bych kupoval spíš u Lion Air nebo podobné společnosti za poloviční cenu, ale přesto anebo právě proto považuju zařízení bonusový C letenky až do cíle za dobrou investici do dopravy v luxusu.
Příloha:
úvodní-Garuda Y.jpg
úvodní-Garuda Y.jpg [ 145.54 KiB | Zobrazeno 891 krát ]
Příloha:
úvodní-Garuda C.jpg
úvodní-Garuda C.jpg [ 151.54 KiB | Zobrazeno 776 krát ]
Příloha:
úvodní-co je muck diving.jpg
úvodní-co je muck diving.jpg [ 153.54 KiB | Zobrazeno 891 krát ]

Teď co je to ten muck diving.
Můj překladač bab.la nabízí slovo hnůj, ale česky přesnější je smetiště namísto hnojiště.
Vysvětlení najdeš třeba zde nebo zde, já to stručně popisuju jako potápění na smetišti.
Pro muck diving je typický:
- dno bývá tmavý s minimem korálů anebo bez korálů, zato o odpadky po lidské existenci není nouze;
- v lokalitách nežijí velký ryby, paryby anebo savci, naopak rozmanitost malých tvorečků (critters) je neuvěřitelná; kreatury používají roztodivné kamufláže;
- ponory bývají mělký, do patnácti metrů, a proto i dost dlouhý (potápěčská centra mají často režim jídla přizpůsobenej na čtyři 75 minut dlouhý denní ponory + jeden noční);
- ponory bývají pomalý, a když už je nějaký vzácný tvor nalezen, jeho pozorování (nebo fotografování) věnuje potápěč několik minut (často i desítek minut).
Čtyři nejznámější místa jsou Lembeh u ostrova Sulawesi, Ambon na Moluckém souostroví, oboje Indonésie, a Anilao na ostrově Luzon, Dumaguete na ostrově Negros, oboje Filipíny.
Příloha:
úvodní-lokality.jpg
úvodní-lokality.jpg [ 116.06 KiB | Zobrazeno 891 krát ]


Naposledy upravil babička Lála dne 20 pro 2018 14:34, celkově upraveno 4

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Indonésie: výprava za Psychedelic Frogfish a Ocean Sunfish
PříspěvekNapsal: 01 říj 2018 15:22 
Offline
VIP

Registrován: 29 úno 2012 11:33
Příspěvky: 1341
Bydliště: PRG
2. ČÁST NADZEMNÍ

- SALONKY


Leteckou část cesty zahajujeme v salonku MasterCard terminálu 1 v pražské Ruzyni. Solidní wi-fi, tradiční chudá nabídka jídla a pochutin, darmo mluvit, darmo psát. Ale azyl je to příjemnější než sedačky u gejtu.

V Soulu na letišti Incheon je velký salónek KAL lounge na terminálu 1 v rekonstrukci, docela jsme se tam motali při jeho hledání, vliv na to asi mělo i to červený víno... Na informacích nás poslali na vláček, přejezd do budovy s názvem Concours, zde je salonek menší, málo zásuvek k dobíjení, jen 6 záchodových kabinek společně pro muže i ženy (vstupují do nich samostatně, předpokládám), 3 kabinky se sprchou (tam by naopak bylo zajímavější vstupovat společně s partnerkou, že), svižná wi-fi. Nabídka jídla a pití je jen o málo širší než v Praze, ale salonek je větší, světlejší a vzdušnější, celé to působí mnohem lépe.

V Jakartě jsou si salonky Garuda na terminálu 3 designově i prostorově podobný jako vejce vejci; salonek pro "domestic flights" nepodává alkoholické nápoje, ten pro "international" podává. Solidní wi-fi, 2 sprchy i s ručníkem, pohodlná křesla, širší nabídka jídla, pěkný interiér. Pokoušel jsem se o vstup na příletovou C palubní vstupenku (což se mi kdysi podařilo v USA i v Jižní Korei), ale mladíci byli neoblomní a vyžadovali odletovou palubní vstupenku, kterou jsme měli při jednom z odletů jenom v Y.

V Ambonu je mrňavej salonek pro maximálně 30 návštěvníků, wi-fi ujde, jídlo nic moc, bez alkoholu.
Příloha:
nadzemní-Ambon lounge.jpg
nadzemní-Ambon lounge.jpg [ 170.46 KiB | Zobrazeno 348 krát ]

- ČESKÉ AEROLINIE

OK190, segment PRG-ICN, třída obchodní C
Jednoduše sdílená radost.
Miloš je poprvé v Céčku a valí voči. Já to prožívám radostně s ním, a občas si vzpomenu na svojí první Cé cestu. Za peníze ani náhodou, za míle s doplatky rozhodně ano.
Užíváme si to. Oba. Každou minutu, každé sousto, každý lok červenýho ze Znovína.
Letadlo Airbus 330 (A333), jedinec OK-YBA se stářím 17let, letá jenom do Soulu, a občas do Barcelony. Laicky mi to přijde jako hodně malý využití letadla, ale oboru nerozumím.
Příloha:
nadzemní-PRG-ICN.jpg
nadzemní-PRG-ICN.jpg [ 136.76 KiB | Zobrazeno 348 krát ]
OK191, segment ICN-PRG, třída obchodní C
Opět se mi potvrdilo, že u našeho národního dopravce hodně záleží na palubním personálu. Při letu do Soulu byl vedoucím kabiny sympatický muž středního věku, který nás ochotně obsluhoval a byl velmi příjemný. Při letu ze Soulu byla vedoucím kabiny zakaboněná blondýna středního věku, neochotná, nepříjemná, asi nevyspalá nebo co. My jsme si i přesto let užili, bylo víno portské i rulandské modré ze Znovínu, vona byla deset hodin zpruzená.
Letadlo Airbus 330 (A333), jedinec OK-YBA se stářím 17let.
Příloha:
nadzemní-ICN-PRG.jpg
nadzemní-ICN-PRG.jpg [ 136.45 KiB | Zobrazeno 348 krát ]

- KOREAN

KE627, segment ICN-CGK, třída obchodní C
Miloš musí do Y, já si užívám luxusu. Sedačky (nebo spíš lehačky) podobný jako při prvním letu, zábavní systém (IFE) podobný, místa na nohy jak pro americkej basketbalovej tým. Let je na pět a půl hodiny, ale v jídelním lístku jsou dvě jídla = fajn. Posádka kmitá tak nějak "průměrně" (tj. na obchodní třídu dostatečně a ochotně), není co vyzdvihnout nebo kritizovat. Kalifornské červené Frei Brothers Reserve Merlot 2015 je lahodný, ale zvrhnul jsem si ho na sedačku a zaneřádil si džíny (a tu sedačku). Škoda.
Letadlo Boeing 777 (B77W), jedinec HL8210 se stářím 8 let, se používá na velký množství destinací, např. Bangkok, Barcelona, Guam, Jakarta, Manila, Ósaka, Peking, Šanghaj, atd.
Příloha:
nadzemní-Korean Air.jpg
nadzemní-Korean Air.jpg [ 104.9 KiB | Zobrazeno 348 krát ]

- GARUDA INDONESIA

GA646, segment CGK-AMQ, třída obchodní C
Pamatuju doby, kdy byla Garuda na "černý listině", a její letadla nesměla přistávat na některejch letištích. Ta doba je dááávno pryč a Garuda je moderní společnost s vysokym rejtingem.
Letadlo Boeing 737 (B738), jedinec PK-GMG se stářím 8 let, letá na mnoho míst s tak složitými názvy, že nejdou ani opsat. Denně lítá 4 až 6 segmentů, což ostře kontrastuje s využíváním letadla ČSA.
Příloha:
nadzemní-CGK-AMQ.jpg
nadzemní-CGK-AMQ.jpg [ 92.42 KiB | Zobrazeno 348 krát ]
GA647, segment AMQ-CGK, třída obchodní C
Letadlo Boeing 737 (B738), jedinec PK-GMX se stářím 6 let, také lítá na mnoho míst a mohu jen odhadovat, že to jsou převážně anebo výhradně indonéský města. I toto letadlo lítá denně 3 až 6 segmentů.
Příloha:
nadzemní-AMQ-CGK.jpg
nadzemní-AMQ-CGK.jpg [ 100.52 KiB | Zobrazeno 348 krát ]
GA412, segment CGK-DPS, třída ekonomická Y
Letadlo Boeing 777 (B77W), jedinec PK-GIF se stářím 4 roky, lítá výhradně trasy do Denpasaru, Tokia a Londýna.
Příloha:
nadzemní-CGK-DPS.jpg
nadzemní-CGK-DPS.jpg [ 92.42 KiB | Zobrazeno 348 krát ]
GA653, segment DPS-CGK, třída ekonomická Y
Letadlo Boeing 737 (B738), jedinec PK-GFT se stářím 6 let, lítá různé kratší trasy, napočítal jsem až 7 segmentů denně!
Příloha:
nadzemní-DPS-CGK.jpg
nadzemní-DPS-CGK.jpg [ 97.32 KiB | Zobrazeno 348 krát ]
GA647, segment CGK-ICN, třída obchodní C
Letadlo Airbus 330 (A333), jedinec PK-GHC se stářím 2 roky, lítá mnoho mezinárodních tras, namátkou Melbourne, Peking, Singapur, Sydney, Tokio, atd., což opět ostře kontrastuje s využíváním letadla ČSA.
Příloha:
nadzemní-CGK-ICN.jpg
nadzemní-CGK-ICN.jpg [ 105.11 KiB | Zobrazeno 348 krát ]


Naposledy upravil babička Lála dne 20 pro 2018 10:46, celkově upraveno 5

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Indonésie: výprava za Psychedelic Frogfish a Ocean Sunfish
PříspěvekNapsal: 01 říj 2018 15:22 
Offline
VIP

Registrován: 29 úno 2012 11:33
Příspěvky: 1341
Bydliště: PRG
3. ČÁST POZEMNÍ

- SMĚNA PENĚZ, KURZY, VÝBĚRY Z BANKOMATU, PLATBY KARTOU


Částky za potápění jsou vždy vysoký, když k tomu přičtu i ubytování a dopravu, docela dost mi záleží na transakčních nákladech. Což jsou poplatky a kurzový rozdíly. Poprvé jsem měl debetní kartu s výběrem z bankomatu v zahraničí zdarma: mám si brát USD v hotovosti a na místě měnit, nebo platit kartou a vybírat z ATM??? Dilema.

Praktická zkušenost je, na halíř přesně, tato:
- během pobytu se kurz pohyboval v úzkém rozpětí 14.820 – 14.930 IDR za USD (tj. rozdíl max/min je pouhých 0,7 %);
- během pobytu se kurz pohyboval v rozpětí 1,473 – 1.491 CZK za 1.000 IDR (tj. rozdíl max/min je 1,22 %);
- v den D byl kurz dle xe.com 1,474, dle cnb.cz 1,466, banka zaúčtovala výběr z bankomatu 1,521, banka zaúčtovala platbu kartou 1,509;
- kurzový náklad při platbě kartou byl 2,93 %, při výběru z bankomatu 3,68 %;
- směnárny nabízely různé kurzy v závislosti na rozsahu konkurence = při středovém kurzu 14.850 byla směna na letišti v Denpasaru 14.300, v ulicích Denpasaru 14.600, v ulicích Ambonu 14.370, a v ulicích ostrova Lembongan jenom 14.000;
- nejvíc jsme vyměnili pochopitelně v ulicích Denpasaru s kurzovým nákladem 1,68 %;
- některé hotely a potápěčská centra chtěly za platbu poplatek 3 % z částky, ten se musí přičíst ke kurzové ztrátě, zdaleka nejvýhodnější proto byla směna CZK-USD-IDR a platba v hotovosti;
- nerad zadávám v cizině PIN, ale bankomaty měly různý omezení vybíratelný částky, každá banka jinak, byl jsem upozorněn na limit 1,25 nebo 2 nebo 2,5 milionu rupii;
- na letišti jsou bankomaty v takových „hnízdech“, takže i kdyby byl limit u jedné místní banky denní, lze vybrat od více bank;
- na výpise jsem nenašel žádný samostatný poplatek od těch zahraničních bank, byl použit jenom blbej kurz s nákladem nejméně 3,6 % (a netušim, kdo za to může, jestli banka zahraniční nebo moje) = i z tohoto pohledu bylo levnější přijet s hotovostí v USD.

- TAXÍKY, LODNÍ DOPRAVA

Rozdílná doprava, rozdílný zkušenosti.
Budu psát jenom o Bali, což je ostrof, kam se jezdí nejčastějc.

Taxikáři = vojeb, ostatně jako fšude ve světě.
Na Bali se doporučuje používat organizace BlueBird, a jejich appka. Hodně zajímavý je, že prej maji zákaz jezdit dovnitř letiště, a vzít si je proto můžeš jenom tehdá, když uděláš pár kroků navíc a vyjdeš z areálu letiště. Ještě zajímavější je skutečnost, že řada aut se za ně kamufluje, a používá stejný barvy a podobný logo, nekalá soutěž jak vyšitá, a tyhle fejky samozřejmě postávaj uvnitř letiště. Tak bacha.
My jsme odjížděli z letiště 2x, a nabídek za 150.000 IDR do centra Kuty jsme vyslechli... Jeden slizoun za náma šel kus cesty a furt se vtíral. Monotónně mu odpovídám "fifty", když najednou von že jsem blázen, že to nestačí ani na benzín. Taxem mu odpověděl, že do Kuty je to pět kilometrů, že litr nejkvalitnější benzínu stojí 10.000 IDR (u pumpy prodávaji tři druhy benzínu, z Milošem jsme se na to o týden dříve dívali), že umim počítat, a ukázal mu vztyčený prostředníček. V okolí nikdo nebyl, tak nehrozilo že dostanu nakládačku od bandy taxikářů.

Lodní doprava mezi Bali a Nusa Penida (případně ostrovem Lembongan) je perfektně organizovaná, doslova bych řekl "na západní úrovni". A ačkolif na trasách panuje docela velká konkurence, a webů prodávajících lodní lístky je docela dost, tak doporučuju věnovat tomu víc času, protože rozdíl v prodejních cenách u téže společnosti na téže trase může být až 200%.
Já jsem si to chtěl zorganizovat sám, protože jsem chtěl jet přes novou "mořskou křižovatku", ale nakonec jsem to vzdal a koupil si balíček dopravy od našeho dajfka, "z hotelu do hotelu". Lodní dopravce na vyzvedl na recepci přesně, v přístavu to fungovalo, loď byla rychlá, po přistání nás rozvezli do hotelů i se zavazadly, naprostá spokojenost. A při zpáteční cestě nás na letiště vezli přes tu křižovatku, takže super. 8-)
Příloha:
pozemní-lodní doprava.jpg
pozemní-lodní doprava.jpg [ 94.87 KiB | Zobrazeno 338 krát ]
Příloha:
nadzemní-mořská křižovatka.jpg
nadzemní-mořská křižovatka.jpg [ 43.9 KiB | Zobrazeno 348 krát ]

- GASTRONOMICKÉ OKÉNKO

Vypálim to na čtenáře hned úvodem: indonéská kuchyně je nudná. Až trapná.

Svůj politicky nekorektní názor si budu obhajovat i přesto, že národní kuchyně bude ve skutečnosti asi dost pestrá, neboť v Indonésii na mnoha rozdílných ostrovech žijí příslušníci snad všech náboženství (možná pravoslaví tam není, nevím) a různých kultur, a já všechny velké ostrovy nenavštívil. Nicméně ze 7 cest po Indonésii jsem dospěl názoru, že fšechno se tam točí okolo Bakso, Gado gado a Nasi goreng (případně Mi goreng).

Vezměme si takovou polívku Bakso. Vývar s nudlema a masovejma kuličkama, dochutit lze lžičkou octa nebo čiliomáčkou z fabriky, hezky z pojízdného vozíčku na ulici, tu si dám rád a opravdu mi chutná. Ale tohle je vlajková loď indonéské kuchyně? Ve srovnání s pestrou chutí vietnamské Pho bo, thajské Tom yam kung nebo japonské Ramen je prostě fádní a nudná.
Nebo to Nasi goreng. Kamkolif přijdeš, nabídnou ti Nasi goreng. Měli jsme to nejméně desetkrát, rejže s trochou zeleniny, k dochucení máš k dispozici kečup nebo čiliomáčku. Pohlreicha by trefil šlak, Jyrka Babica by zaplesal. Takže když jsme se konečně dostali do opravdu pěkné moderní restaurace, dal jsem si co? Dal jsem si Nasi goreng! Byl jsem zvědavej, v jaký chuťový verzi to uvaří zručný šéfkuchař. Bylo to dobré, moc dobré, ale stejně to jídlo prostě nemá potenciál tě nějak omráčit, jako když se povede dochutit kupříkladu Pad thai.
Příloha:
pozemní-Bakso.jpg
pozemní-Bakso.jpg [ 199.92 KiB | Zobrazeno 348 krát ]
Příloha:
pozemní-Nasi goreng.jpg
pozemní-Nasi goreng.jpg [ 248.64 KiB | Zobrazeno 348 krát ]
Na ostrově Ambon jsme ochutnali čtyři různý Nasi goreng, a nejlepší nám dělal děda na polorozpadlém vařiči u cesty, taxme se k němu vraceli. Večeře za dvacettři korun.
Příloha:
pozemní-večeře za dvacettři korun.jpg
pozemní-večeře za dvacettři korun.jpg [ 150.83 KiB | Zobrazeno 348 krát ]
Oproti tomu „famozní“ kuchař byl Bubo v Crecia Guesthouse. Přezdívku vymyslel Miloš, ale spíš jsme mu měli říkat Láďa. Na obrázku je snídaně pro dva!
Příloha:
pozemní-večeře od Hrušky.jpg
pozemní-večeře od Hrušky.jpg [ 244.28 KiB | Zobrazeno 348 krát ]
Na ostrově Lembongan jsme navštívili tři vyhlášené restaurace, patřící do TOP10. Ale když jsme si chtěli pochutnat, museli jsme si dát nějaké západní jídlo, burger, grilovaná žebra nebo trhané vepřové. To bych nikdy ve Vietnamu nebo Thajsku neudělal, přesněji nepotřeboval udělat, tam je nabídka národních jídel široká a zajímavá. A právě proto drze tvrdím, že indonéská kuchyně je podprůměrná. Navíc, ačkoliv mají nejčerstvější ryby, neumí je moc dobře udělat, obvykle je na grillu vysuší na troud.

Po kopcích rejže jsme už potřebovali pořádnou flákotu masa, a s Milošem jsme se dohodli na grilovanejch vepřovejch žebrech. Na ty já jsem kadet a rád srovnávám chutě:
1. místo – Nick´s Place. Majitelova osobní verze marinády, k tomu dokonalá BBQ omáčka (lepší jsem nikdy neměl, míchají si jí tam z několika surovin sami), zručně ugrilováno. Navíc moc příjemnej personál, prostě vynikající restaurace.
2. místo – Tropical Burger & Grill. Mají restauraci jak na ostrově Lembongan, tak i na ostrově Ceningan. Žebra byla velká, šťavnatá, chutná, celková spokojenost.
3. místo – Lemongrass. Bez rezervace je těžký zde povečeřet (nebo si musíš počkat na baru), my jsme sem šli na doporučení a rezervačku jsme měli. Interiér, personál, kuchyně, vše na vysoké úrovni, jen ty žebra byly maličký a plný chrupavek, měli jsme smůlu na porci masa. Po přečtení jídelního lístku jsme se jednomyslně dohodli na žebrech a Nasi goreng, a v půlce večeře si talíře vyměnili.
Příloha:
pozemní- Nicks Place.jpg
pozemní- Nicks Place.jpg [ 216.77 KiB | Zobrazeno 348 krát ]
Příloha:
pozemní-3. místo.jpg
pozemní-3. místo.jpg [ 144.75 KiB | Zobrazeno 348 krát ]
Příloha:
pozemní-2. místo.jpg
pozemní-2. místo.jpg [ 116.06 KiB | Zobrazeno 348 krát ]


Přílohy:
pozemní-1. místo.jpg
pozemní-1. místo.jpg [ 183.84 KiB | Zobrazeno 348 krát ]


Naposledy upravil babička Lála dne 20 pro 2018 14:47, celkově upraveno 8
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Indonésie: výprava za Psychedelic Frogfish a Ocean Sunfish
PříspěvekNapsal: 01 říj 2018 15:23 
Offline
VIP

Registrován: 29 úno 2012 11:33
Příspěvky: 1341
Bydliště: PRG
4. ČÁST PODVODNÍ

- FROGFISH A SUNFISH

Koho to moc nezajímá, nemusí číst dál, ale přesto hodně moc doporučuju pustit si video3:32 (aspoň prvních půl minuty) a hlavně video1:32.

Jméno rozedranec se moc nepoužívá, řekl bych. Kupříkladu já mám vždycky problém k rybě přiřadit správné jméno ze dvojice rozedranec nebo odranec (což je Stonefish); musím se krátce zamyslet a připomenout si, která je která. Ale když se řekne Frogfish, je to každýmu potápěči jasný.

Frogfiška patří mezi mých TOP5, a vůbec: hodně potápěčů má tuhle rybu rádo. Důvodem jsou dvě věci: lov a pohyb.

Frogfiška má zvláštní výrůstek, lure, na jehož konci je imitace červa, a tím vnadí okoloplující rybky. Některé druhy mají lure zakrnělej, a loví nasátím kořisti, která je leckdy stejně velká jako lovec.
Příloha:
podvodní-frogfish-lure.jpg
podvodní-frogfish-lure.jpg [ 191.11 KiB | Zobrazeno 346 krát ]
Frogfiška neplave, ale převážně chodí. Její ploutve vypadají jako ručičky, a když se na rybku díváš zblízka, vážně to vypadá, jakoby paprsky ploutví byly prstíčky. Opravdu nepřeháním, její ploutve jsou „chápavé“ v zoologickém slova smyslu. Přidám proto ještě jedno video3:50; v čase 0:50 je vidět, že "kráčí po čtyřech", a pak něco zblajzne!
Co už se ví méně, je skutečnost, že za ohybem těchto ploutví má frogfiška z každé strany otvory, které jsou velmi podobné otvorům hlavonožců. Nasátím vody a jejím vypuzením těmito otvory dochází k tryskovému pohybu, kterej je ve vodě u bachratý ryby hodně nemotornej a pomalej.
Příloha:
podvodní-tryska.jpg
podvodní-tryska.jpg [ 50.58 KiB | Zobrazeno 346 krát ]
Patřím mezi ty, kteří frogfišku vyhledávají a obdivují, ale možná nejvíc na celém světě o ní ví Švýcarka Terese Zubi, které já říkám princezna Zubejda. Na svých stránkách má zdarma ke stažení moc zajímavé pdf ...

Měsíčník je další tvor z mých osobních TOP5, ale nebudu zdržovat jeho popisem, tak jen zajímavost k rozmnožování: uvádí se, že má i více jak 200 milionů jiker během vytření; to je dost. A potěr má na sobě „brnění“...
Příloha:
podvodní-sunfish-potěr.jpg
podvodní-sunfish-potěr.jpg [ 113.09 KiB | Zobrazeno 346 krát ]
Příloha:
podvodní-sunfish-obrázek.jpg
podvodní-sunfish-obrázek.jpg [ 55.19 KiB | Zobrazeno 346 krát ]
Příloha:
podvodní-sunfish-kostra.jpg
podvodní-sunfish-kostra.jpg [ 169.73 KiB | Zobrazeno 346 krát ]
Příloha:
podvodní-sunfish-tetování.jpg
podvodní-sunfish-tetování.jpg [ 22.43 KiB | Zobrazeno 346 krát ]

JAK JSME DOPADLI, VERZE MICHAL

Ve zkratce: Psychedelic Frogfish jsme neviděli, Ocean Sunfish jsme viděli.

Za zvláštní zmínku stojí pozorování Ambon Scorpionfish, kterou objevil jeden z průvodců v barevné mutaci "průhledně zelená", a ostatní průvodci taky projevovali radost, že jí vidí, a opakované dlouhé pozorování Weedy Scorpionfish v barevné mutaci fialový sameček a bílá samička, byl to opravdu nádherný pár (fotky ilustrační, sebraný na netu, ale velmi podobný).
Příloha:
podvodní-ambon scorpionfish.jpg
podvodní-ambon scorpionfish.jpg [ 72.2 KiB | Zobrazeno 287 krát ]
Příloha:
podvodní-weedy scorpionfish.jpg
podvodní-weedy scorpionfish.jpg [ 150.9 KiB | Zobrazeno 287 krát ]
Za zvláštní zmínku také stojí aktuální šéf dajfka Two Fish Divers na ostrově Lembongan, Američan, jméno už si nepamatuju, říkejme mu třeba Ken. Dodnes mi mrzí, že jsem na něj neposlal na centrálu stížnost.
Ken nás bohužel doprovázel první den na dvojponor, z nichž ten druhý byl na Manta Point. A na lodi nás informoval, že ponor bude trvat dvacet minut, protože voda je studená. Nějak jsem tomu nevěnoval pozornost, bylo tam asi 15 lodí, fůra potápěčů, prostě provoz, moc jsem v přítomnost mant nevěřil. Při zanoření měl na lodi někdo problém s výstrojí, Ken to tam řešil, čekali jsme s Milošem na dně pod lodí skoro deset minut na skupinu. Voda měla 22´C, a ten pitomec Ken tam skočil v tričku a kraťasech, zdůrazňuju látkovejch. Kousek jsme uplavali a po chvíli, najednou, manta, a druhá, třetí, kroužily nad náma, mohl jsem se jich dotýkat, bylo to z očí do očí (přesněji z očí do oka), nádhera... když tu Ken zavelí, že plaveme pryč, proč? A von signál bezpečností zastáfka a jdeme z vody. Byl ve vodě dvacet minut a žene nás ven, protože mu je zima? To byl jedinej důvod. WTF?

JAK JSME DOPADLI, VERZE MILOŠ

Baví mě psát každej cestopis jinak. Tentokrát jsem si celej úvod napsal už tejden před odjezdem, a na konci pobytu v Ambonu vyzval Miloše, ať se zamyslí nad svým názorem na muck diving, a napíše pro mne jeden odstaveček o svých pocitech při potápění v bordelu. Že bych si to rád vložil do svýho cestopisu.
Miloš se do psaní pustil až v KAL lounge Incheon Airport trochu šířeji a, zřejmě pod blahodárným vlivem koňáčku Rémy Martin XO, také patetičtěji. Po minimální redakční úpravě několika překlepů (to XO, chápeš) se cestopis uzavírá Milošovým zhodnocením:

„Tak, naše společná cesta je skoro u konce. Čeká nás už jen poslední luxusní přelet v BYZNYSU Soul-Praha. Především veliké díky a poklona za perfektně připravenou a naplánovanou naší dovolenou do posledního detailu, a že jsem ti mohl dělat buddyho jak na suchu, tak pod vodou! Smekám pomyslný klobouk, i když ho nenosím. Celkově jsem z naší dovolené max. nadšený a několikanásobně to předčilo mé očekávání! Létání v byznysu je úžasný zážitek, a čekání na další spoj v salónku vše jen harmonicky doplňuje. Téměř nikdy jsem v dopravních prostředcích nespal - prostě to nějak nešlo, ale v pohodlném křesílku s dostatkem místa, a neustálém doplňování sklenky (do skla!), to jde úplně samo!
Našim hlavním cílem bylo potápění. Mojí hlavní prioritou byla Mola Mola. O muck diving jsem před tím nikdy neslyšel, ale bylo pro mě jistou výzvou tento druh potápění vyzkoušet, a rozdělit naše potápění na dvě části. Při prvním pohledu na moře v Ambonu před základnou jsem byl poněkud zaskočen neskutečným, převážně plastovým, bordelem!!! Ano, něco jsem si předem o muck diving přečetl, ale tohle jsem opravdu nečekal! Navíc jsem se od Michala dozvěděl, že normální čas ponoru bývá přes 70 min!
Tak dobře, jde se pod vodu! Tolik nejrůznějších podvodních "příšerek" za jeden ponor, to bylo úžasné, a hlavně je to úplně jiný styl potápění, než jaký jsem doposud znal. Tady je spousta času na to tvora prozkoumat, zjistit jak se pohybuje, atd., a ne projet ponor z bodu A do bodu B v houfu za divemastrem, a po 45 minutách ukončit ponor s tlakem 90 barů v láhvi! Blue Motion za mě dobré služby, za rozumné peníze, a zkušený personál. Určitě bych v budoucnu ještě nějakou muck lokalitu navštívil.
Druhým cílem byla Mola Mola. První setkání bylo opravdu jen na velmi krátkou chvilku v hloubce a při celkem špatné viditelnosti. Lepší setkání bylo až na našem posledním ponoru, lokalita Crystal Bay. Mola Mola je neskutečně krásné a ladné zvíře, škoda jen, že setkání nebylo delší a častější. Two Fish za mě špatný. Ukončení ponoru po 35 minutách, protože si divemastr vezme pouze plavky a ne neoprén, je mu zima, a nám nad hlavou krouží nádherné manty...; přes naši preferenci jdeme na korálové lokality; a jejich pomyslný jízdní řád (obrazně řečeno) jaké jsou kde proudy; a „oblíbené“ slovíčko KARENT; to bylo celkem zklamání! Ale abych skončil optimisticky a s výbornou náladou, kterou z celé dovolené mám, tak pokud bude chuť, nálada, zdraví a prachy, budu se těšit na další výpravu. Třeba 2020?“
Příloha:
nejlepší logo.jpg
nejlepší logo.jpg [ 108.96 KiB | Zobrazeno 344 krát ]


Naposledy upravil babička Lála dne 20 pro 2018 18:39, celkově upraveno 14

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Indonésie: výprava za Psychedelic Frogfish a Ocean Sunfish
PříspěvekNapsal: 02 říj 2018 07:08 
Offline
Moderátor

Registrován: 09 pro 2009 09:40
Příspěvky: 3791
Bydliště: Karviná, Praha
babička Lála píše:
darování 140.000 mil Alexxem

:mrgreen:


Cestujte s CK Alexx.
Potápějte se s Lála Diving.
To vše z pohodlí vašeho domova.
Akčníletenkytečkakom.


Už se těším na pokračování.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Indonésie: výprava za Psychedelic Frogfish a Ocean Sunfish
PříspěvekNapsal: 23 říj 2018 08:12 
Offline
Moderátor

Registrován: 09 pro 2009 09:40
Příspěvky: 3791
Bydliště: Karviná, Praha
Lálo nenapínej, cestovka chce vazbu zpětnou aby mohla poskytovat služby lepší zákazníkům budoucím.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Indonésie: výprava za Psychedelic Frogfish a Ocean Sunfish
PříspěvekNapsal: 20 pro 2018 14:36 
Offline
VIP

Registrován: 29 úno 2012 11:33
Příspěvky: 1341
Bydliště: PRG
alexx píše:
babička Lála píše:
darování 140.000 mil Alexxem
:mrgreen:
Cestujte s CK Alexx.
Už se těším na pokračování.
Já jsem s touhle firmou mimořádně spokojenej!


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Diskusní fórum AKČNÍ LETENKY.com používá technologie phpBB Group © phpBB, phpBB.cz

RSS feed | Letenky | Levné letenky | Autopůjčovna | Ubytování | Hotely | Hostel | Půjčovna aut | Last minute | Dovolená | Eurovíkendy