Diskusní fórum AKČNÍ LETENKY.com

Právě je 07 čer 2020 06:36

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 83 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: První česká burza "vouchrů", nových náhradních platidel
PříspěvekNapsal: 24 bře 2020 16:05 
Offline
VIP

Registrován: 29 úno 2012 11:33
Příspěvky: 1691
Bydliště: PRG
Ano, přiznávám se hned úvodem, už mi z těch fšech reklamací a refundací trochu hrabe, k tomu ten zákaz vycházení, zavřené hospody... :cry:

Možná mne hlavní ekonom tohoto fóra michal5 nějakou hezkou učebnicovou poučkou vyvede z omylu, ale (imho) vydáváním poukázek na nějakou finanční částku se jejich výstavci samozvaně stali emitenty dluhopisů s neznámými parametry, které si dodatečně v budoucnu sami určí nebo změní. Ber nebo zmiz.

Jaké vidím rozdíly mezi poukázkou a penězi:
Pokud dostanu voucher třeba od Qanxxx, je otázkou, jestli ho lze uplatnit na všechny lety v rámci aliance Oneworld, nebo jenom na lety Qanxxx včetně codeshare.
Penězmi můžu platit neomezeně u jakéhokoliv leteckého dopravce.
Pokud dostanu voucher třeba od Eaxxxxx, je otázkou, jestli je na jméno nebo na doručitele, jestli ho může uplatnit jenom původní pasažér nebo i jeho rodinný příslušník, nebo i kamarád (čti kdokoliv).
Peníze můžu předat komukoliv a on si je uplatní neomezeně.
Pokud dostanu dvě poukázky třeba od Čxx, je otázkou, jestli jejich hodnotu můžu sečíst, a tento součet použít na nákup jiné letenky, nebo bude platit zákaz kumulace (jednostranné pravidlo ze strany emitenta).
Peníze můžu hromadit a platit s jejich sečtenou hodnotou bez omezení.
Pokud dostanu poukázku třeba od Kxx, je otázkou, jestli jí smí její držitel použít na nákup letenky v libovolné rezervační třídě, nebo jen některých (samozřejmě těch nejdražších).
Peníze takové omezení nemají.
Pokud dostanu poukázku třeba od Tuxxxx Airlines, je otázkou, jestli nebude její uplatnitelnost omezena např. pravidlem, že poukázkou jde uhradit maximálně 50% (xx%) ceny letenky.
Peníze lze použít nepochybně na celou cenu.
Pokud dostanu poukázku třeba od Unxxxx, je otázkou, jaká tam bude uvedena doba platnosti.
Peníze tam žádnou dobu platnosti nemají.
A poukázkami od Expxxxx nezaplatíš u Pelxxxxx, poukázkami od Edxxxxx nezaplatíš u Prixxxxxx, myslím že i prodejci si nejspíš budou hrát na emitenty. A s poukázkou od Kixx se vyfoť a sdílej!

Můžete prosím popsat podmínky svých poukázek, které vám vnutily letecké společnosti a prodejci?
A pokud to podmínky dovolí, můžeme je vyměňovat nebo prodávat... (což, popravdě, dopředu dost pochybuju, ale uvidíme).


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: První česká burza "vouchrů", nových náhradních platidel
PříspěvekNapsal: 24 bře 2020 16:43 
Offline
Diskutér

Registrován: 26 úno 2014 23:44
Příspěvky: 233
Malaysia Airlines:

1. The Voucher is non-transferable and can only be used by the person whose name is on the original ticket, as stated on the voucher with a given validity
2. The voucher is valid on our Nett Market Fare and promotional fares. The voucher is only valid on Malaysia Airlines operated flights
3. Any fare and tax difference will need to be borne by the passenger
4. Applicable for issuance at our Ticketing Offices and the Global Contact Centre only
5. The voucher validity will be ONE (1) year from original ticket issuance date (18 November 2019)
6. Therefore, any rebooking (exchange for new travel) must be performed before 18 November 2020
7. However, the new travel date may be beyond 18 November 2020 as long as the rebooking and ticket reissuance is performed before 18 November 2020

Hned jsem jim odpověděl, že o voucher nemám zájem a refundovali mi peníze na kartu. :) (čekám)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: První česká burza "vouchrů", nových náhradních platidel
PříspěvekNapsal: 24 bře 2020 18:07 
Online
Diskutér

Registrován: 04 led 2012 17:34
Příspěvky: 481
Bydliště: Sered
Sata airlines :

This voucher is valid for one year from the date of issue of the original ticket.
It's only permitted to use 1 voucher for each ticket.
Valid for bookings through SATA - Azores Airlines offices and our Contact Center 707 227 282 or info@sata.pt You must present the voucher.
This voucher it's nonrefundable or changeable.
Valid only for flights operated by Grupo SATA.
Valid for 331 and 737 Grupo SATA tickets and flights operated by SATA-Azores Airlines.
Voucher does not apply for groups ticket/reservations.

Edit - bohuzial refund zatal asi nepojde, bo kupovane cez edreams


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: První česká burza "vouchrů", nových náhradních platidel
PříspěvekNapsal: 24 bře 2020 19:33 
Offline
Diskutér

Registrován: 14 črc 2013 11:44
Příspěvky: 151
Bydliště: České Budějovice
ČSA: * (zrušený let)
- voucher je v hodnotě Vaší letenky - v případě nižší ceny nové letenky rozdíl propadá, v případě vyšší ceny je nutné rozdíl douhradit
- voucher je na jméno, na které byla vystavena letenka
- platnost voucheru = 1 rok od vystavení

IBERIA:** (zrušený let)
- lze použít jednou nebo vícekrát, dokud nebude vyčerpána jeho částka
- voucher je na jméno, na které byla vystavena letenka
- platnost voucheru = 1 rok od vystavení
- Platí pro přímé nebo spojovací lety, ve kterých je alespoň jedna z tras provozována společností Iberia, Iberia Express nebo Air Nostrum.

* voucher od ČSA jsem s odvoláním na EC261/2004 odmítl.
** Iberia se mě na nic neptala a voucher poslala automaticky :D


Naposledy upravil k.m cb dne 24 bře 2020 21:55, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: První česká burza "vouchrů", nových náhradních platidel
PříspěvekNapsal: 24 bře 2020 21:16 
Offline
Moderátor

Registrován: 30 črc 2012 19:48
Příspěvky: 984
Bydliště: VelMez
To use credit from an unflown flight, simply book your new flight on Flyfrontier.com. Once you reach the payment screen, select "CREDIT WITH FRONTIER" and enter the six-digit confirmation code and email address associated with the credit (this is the confirmation code and email address in this email) .

Jeste jsou k tomu FAQ ktery sem zatim necetl, ale vzhledem k tomu ze se zada kod plus mail tak to vypada prenosne.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: První česká burza "vouchrů", nových náhradních platidel
PříspěvekNapsal: 24 bře 2020 21:46 
Offline
Diskutér

Registrován: 26 dub 2012 16:28
Příspěvky: 341
Bydliště: na vesnici
Mohu diskutující poprosit ještě přidávat jednu informací? A to:

a) let zrušen a přesto mi aerolinka dává jen voucher
b) let nebyl zrušen, nechci/nemohu letět a aerolinka mi dala voucher

Technicky se jedná o dvě rozdílné věci. První případ říká já chci letět, ale vy nemůžete/nechcete, já (teoreticky) diktuju podmínky. Druhý případ říká, vy letíte, ale já nemůžu/nechci letět, máte pro mě nějaký vstřícný návrh?.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: První česká burza "vouchrů", nových náhradních platidel
PříspěvekNapsal: 25 bře 2020 07:07 
Offline
Diskutér

Registrován: 11 pro 2011 21:23
Příspěvky: 141
yks82 píše:
Mohu diskutující poprosit ještě přidávat jednu informací? A to:

a) let zrušen a přesto mi aerolinka dává jen voucher
b) let nebyl zrušen, nechci/nemohu letět a aerolinka mi dala voucher

Technicky se jedná o dvě rozdílné věci. První případ říká já chci letět, ale vy nemůžete/nechcete, já (teoreticky) diktuju podmínky. Druhý případ říká, vy letíte, ale já nemůžu/nechci letět, máte pro mě nějaký vstřícný návrh?.

Předpokládám, že v prvním případě si voucher nenecháte vnutit a budete přes banku chtít chargeback. Já už to u jednoho letu uplatnil.

Sice mě chtěli nejdříve odbýt:

Citace:
Dobrý den pane Chrzi, děkujeme za Vaší zprávu. Standardně pokyn pro provedení charge back dává obchodník. My můžeme z naší udělat pouze reklamaci platby, ale jsou tam poměrně dlouhé termíny pro vyřízení ze strany banky obchodníka.   Proto Vám doporučuji nejprve požádat jeho o vrácení peněz na účet. Je to nejrychlejší a nejefektivnější cesta, jak dostat od něj peníze zpět. Pokud byste se s obchodníkem nedohodl nebo by na Vaše požadavky nereagoval, tak se buď domluvte na podání reklamace platby se svým bankéřem nebo zavolejte na Premium linku 800 370 370, kde Vás můžeme identifikovat. V případě potřeby ještě cokoliv dalšího doplnit nebo upřesnit se na nás kdykoliv obraťte. Přeji Vám hezký den Miloslav Horáček


ale nenechal jsem se. Zprostředkovatel mi nabízí právě voucher a to ani ne hned:

Citace:
Here's the information about your refund
We have already requested a refund from the airline, which will be made as a voucher.
Given the exceptional circumstances, your refund may take longer than usual to process.
In the meantime, we kindly ask that you refrain from calling us. We're currently experiencing a very high volume of calls, and it may take us a while to connect your call. We will get back to you as soon as we receive the refund.


takže jsem podal reklamaci u banka telefonicky. Uvidíme.

Pro mne je partnerem banka - zaplatil jsem kartou za službu, kterou jsem nedostal, tak chci peníze zpět. Banka má nástroje na to, aby ty peníze získala, tak ať se snaží.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: První česká burza "vouchrů", nových náhradních platidel
PříspěvekNapsal: 25 bře 2020 08:41 
Offline
Diskutér

Registrován: 26 dub 2012 16:28
Příspěvky: 341
Bydliště: na vesnici
Jo, už také zkouším chargeback. Dokonce tedy musím pochválit KB, že má velmi pohodlnou možnost uplatnit chargeback online a to i v mobilním bankovnictví.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: První česká burza "vouchrů", nových náhradních platidel
PříspěvekNapsal: 25 bře 2020 09:34 
Offline
VIP

Registrován: 29 úno 2012 11:33
Příspěvky: 1691
Bydliště: PRG
patrikchrz píše:
Pro mne je partnerem banka - zaplatil jsem kartou za službu, kterou jsem nedostal, tak chci peníze zpět. Banka má nástroje na to, aby ty peníze získala, tak ať se snaží.
:lol: :lol: :lol:
Tak to je klasickej chrzofskej pohled na věc... oportunistickej, vychcanej až na půdu... :lol:

S dovolením popíšu svůj pohled na řečené, a můžeme o tom polemizovat. A můj pohled má, na rozdíl od toho Patrikova, rub a líc.

A/ koupí letenky jsem uzavřel smlouvu o přepravě s leteckou společností (o přepravě z bodu A do bodu B) nebo prodejcem (o dodání platné letenky, zajišťující přepravu z bodu A do bodu B);

B/ s bankou mám smlouvu o přesunu mých peněz z účtu A na účet B (C, D......);

C/ banka není pojišťovna, pohledávková agentura (čti vymahačská firma) ani insolvenční soud; svojí úlohu splnila, neboť není faktického rozdílu mezi zaplacením faktury bankovním převodem nebo kartou => banka provedla pokyn klienta a přesunula peníze;

D/ podle mého názoru (a případně mne poučte) je naopak velký rozdíl právní: při platbě kartou do toho jako čtvrtý účastník vstoupila karetní asociace, která garantuje všem účastníkům solidnost vypořádání transakce a stabilitu systému:
- protože jde o obrovské množství transakcí (ne-li dominantní), žádná banka se bez karetní asociace neobejde, a proto se v jednotlivých případech podvolí jejímu rozhodnutí o oprávněnosti nebo neoprávněnosti platby, a případnou ztrátu odepíše;
- protože se bez platebního terminálu karetní asociace obchodník “neobejde” (to je přehnané, obejde, může jet výhradně na PayPal apod, ale MC a VISA stále dominují), podvolí se jejímu rozhodnutí o reklamaci a případnou ztrátu odepíše;
- protože v případě mezinárodních transakcí spravedlnost prakticky nenajdeš (leckdy horko těžko zjistíš pod jakou jurisdikci prodávající spadá, a kdo by taky žaloval zboží za pětistofku dodané odněkud z Číny někde u soudu v Panamě, třeba);
=> tak do toho jako zprostředkovatel vstupuje karetní asociace, která garantuje vypořádání, má svoje advokáty úplně ve všech jurisdikcích světa, může tam žalovat nedodané služby, kriminalizovat podvody, odebírat platební terminály zlodějům, atd.
=> a to je i důvodem dost vysokých poplatků za platbu kartou, protože z logiky věci si na tyhle ztráty tvoří obrofský rezervní fond, ze kterého kryje ztráty, pokud podvodník včas uteče nebo dlužník zbankrotuje.
Pokud jsem naivní a funguje to jinak, budu rád za podrobnější vysvětlení.

E/ dle mého názoru je to tedy karetní asociace (a nikolif banka), kdo garantuje chargeback a má vytvořené rezervy na ztráty. Dle mého názoru to bude karetní asociace, garant globální stability, kdo by “ftom zůstal viset”, pokud by dejme tomu třeba Komxrxxxi banka vrátila třeba P.Ch. peníze za letenky třeba od Gotoxxxx.com.
Dle mého názoru je Gotoxxxx.com prostřednictvím platebního terminálu jedním obrofským dlužníkem MC a VISA (pro zjednodušení přeskočme Diners etc) a nikolif dlužníkem tísíců jednotlivých bank v desítkách zemí. Nebo ne?

Používajíc empatii, netvrdil bych zjednodušeně a oportunisticky, že mým partnerem je banka.
Samozřejmě vyzkouším všechny dostupné možnosti, ale nebudu je obalovat demagogií.
Mým partnerem je letecká společnost, která mi nedodala službu v důsledku koronaviru. No a teď tedy komu zůstane Černý Petr...
Používajíc rozum, samozřejmě o chargeback taky požádám, o tom nepochybuj Patriku.

Add voucher: zatím to vypadá, že nejhorší podmínky nabízí ČSA. Jaké překvapení...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: První česká burza "vouchrů", nových náhradních platidel
PříspěvekNapsal: 25 bře 2020 10:18 
Offline
Diskutér

Registrován: 11 pro 2011 21:23
Příspěvky: 141
Kód:
neboť není faktického rozdílu mezi zaplacením faktury bankovním převodem nebo kartou


A zde si dovolím nesouhlasit. Z platby kartou má banka provizi (v tomto konkrétním případě nejen provizi z platby kartou, ale i kurzový zisk - nějak mě "osvítil duch svatý" a zaplatil jsem letenky právě touhle kartou, místo abych to udělal normálně Revolutkou - to bych měl na 100 % smůlu, Revolut by se se mnou vůbec nebavil), z bankovního převodu nikoliv.

No uvidíme jak to bude pokračovat, nejspíše těch zrušených letenek budu mít víc :(


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: První česká burza "vouchrů", nových náhradních platidel
PříspěvekNapsal: 25 bře 2020 10:40 
Offline
Diskutér

Registrován: 27 led 2011 13:01
Příspěvky: 142
Bydliště: Olomouc
Taky mám koupené letenky přes FlyScoot na květen z Berlína a oni zrušili všechny lety do konce května a nabízí buďto posun data a nebo vouchery. S tímto nesouhlasím a požádal jsem ČSOB včera o chargeback. Tak uvidíme, jak to dopadne. Ale na to že mám premiový účet a moje premiová bankéřka je ředitelka pobočky, tak jsem jí volal a vysvětlil ji situaci a žádal o chargeback a ona na to :" char......co? " . A už jsem si v duchu říkal.....a je to v pééérdeli . Paní ředitelka evidentně nevěděla o co jde a přiznala se mě, že to nikdy nedělala a neslyšela . Naštěstí se nepouštěla do žádných větších akcí a poslala mě jen odkaz na stránky ČSOB, kde jsem to vyplnil a poslal na centrálu , kde snad někdo už chargeback dělal a bude s tím mít zkušenosti.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: První česká burza "vouchrů", nových náhradních platidel
PříspěvekNapsal: 25 bře 2020 10:59 
Offline
Moderátor

Registrován: 16 pro 2009 14:00
Příspěvky: 4448
Bydliště: Praha
Řešil jste někdo refund za již částečně absolvovanou cestu?

Typicky: RT rezervace, cestu tam jsem uskutečnil, cesta zpět je za měsíc - ale už jsem doma. Zatím možnost přebookovat zpáteční cestu se stejným trasováním na kdykoliv < 1 rok. Jednosměrku IAD-PRG (zatím) nechci. Samozřejmě koupeno přes prostředníka, aerolinka odkazuje na něj (lze u ní jen změnit datum letu zpět), prostředník nereaguje...

Nebo: Award s 5 segmenty, 3 segmenty využity, 2 se nevyužijí/zrušeny. Vše vzhledem k aktuální situaci - je to v procesu. Zrušeno na žádost hned, ale vypořádá to prodejní oddělení - jak se netuší...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: První česká burza "vouchrů", nových náhradních platidel
PříspěvekNapsal: 25 bře 2020 10:59 
Offline
VIP

Registrován: 09 pro 2009 00:32
Příspěvky: 1668
Bydliště: Praha -> Čína -> Japonsko
Royal Brunei:

Warm Greetings from Royal Brunei Airlines.

In light of the recent COVID-19 pandemic, RB wish to inform our guest that we are taking necessary measures to safe guard your health and safety.

Royal Brunei Airlines is required to adhere to the strict regulations imposed. Hence we wish to inform you that your flight from BS Begawan to Kota Kinabalu (BI6821 / BI6823 / BI6825 / BI6827 / BI821 / BI827 / BI829) and Kota Kinabalu to BS Begawan (BI6822 / BI6824 / BI6826 / BI6828 / BI822) starting from 23 March 2020 till 30 April 2020 has been cancelled.

Should you wish to rebook to another date or refund your ticket, kindly proceed to the link below:

As we are currently experiencing high volume of calls and emails, rest assure your request will be attended to. Do allow 6-8 weeks for your request to be processed.

We appreciate your kind understanding and support. We hope to see you again in the near future.




Tváří se to z textu jako refund, až po kliknutí na link vyplývá, že voucher :roll: Podmínky nesepsány.

Samozřejmě ještě včera přišla nabídka na upgrade bid.




Malaysia Airlines: mám nakoupenu letenku s 4 segmenty. Píšou, že dávají vouchery, které se musí do konce 2020 proletět, což je pro mě bohužel nepoužitelné (kdyby do konce roku vystavit, tak neprotestuju). Vyplnil jsem formulář s žádostí o refund, zatím nic. Později druhý let zrušili, což by teoreticky mohlo pomoct, prakticky pochybuju.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: První česká burza "vouchrů", nových náhradních platidel
PříspěvekNapsal: 25 bře 2020 11:06 
Offline
Diskutér

Registrován: 23 črc 2017 18:21
Příspěvky: 285
Asterix píše:
... a žádal o chargeback a ona na to :" char......co? " . A už jsem si v duchu říkal.....a je to v pééérdeli . Paní ředitelka evidentně nevěděla o co jde a přiznala se mě, že to nikdy nedělala a neslyšela ...


Taky se mi to stalo. Je lepší dodat "reklamace platby" a pak už ví.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: První česká burza "vouchrů", nových náhradních platidel
PříspěvekNapsal: 25 bře 2020 11:06 
Offline
Tazatel

Registrován: 05 říj 2012 10:53
Příspěvky: 47
Mam letenky s CSA, ale nakoupene pres Opodo, tak jsem sam zvedavy. Prvne zkousim primo s CSA, coz nejspis neprojde. Nevite nekdo jak nejlepe kontaktovat Opodo bez nutnosti telefonovat na zahranicni linku?
Jako posledni instanci mam v zaloze prave chargeback. Zatim mi ruzne banky vzdy vysly vstric.
patrikchrz píše:
A zde si dovolím nesouhlasit. Z platby kartou má banka provizi (v tomto konkrétním případě nejen provizi z platby kartou, ale i kurzový zisk - nějak mě "osvítil duch svatý" a zaplatil jsem letenky právě touhle kartou, místo abych to udělal normálně Revolutkou - to bych měl na 100 % smůlu, Revolut by se se mnou vůbec nebavil), z bankovního převodu nikoliv.

Proc si myslis ze pres Revolut je to bez sance? Mam 1 ze 4 letu placeny prave Revolutkou, tak budu mit mozna porovnani.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 83 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Diskusní fórum AKČNÍ LETENKY.com používá technologie phpBB Group © phpBB, phpBB.cz

RSS feed | Letenky | Levné letenky | Autopůjčovna | Ubytování | Hotely | Hostel | Půjčovna aut | Last minute | Dovolená | Eurovíkendy