Diskusní fórum AKČNÍ LETENKY.com

Právě je 21 kvě 2019 16:52

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Konec Jal-ový, všechno Jal-ové, aneb mám rád svůj FFP
PříspěvekNapsal: 03 říj 2018 11:06 
Offline
Moderátor

Registrován: 16 pro 2009 14:00
Příspěvky: 4043
Bydliště: Praha
Příloha:
IMG_20180503_151154.jpg
IMG_20180503_151154.jpg [ 290.94 KiB | Zobrazeno 1681 krát ]
Kde začít lépe než na konci… Jarní cesty se mi díky pěkné nabídce variací směřování letů z asijsko-australského prostoru přes Chile do Japonska celkově trochu protáhly na 1,5 RTW. Výsledkem využití této příležitosti bylo uzavření obletů zeměplochy v Japonsku a potřeba vrátit se do Singapuru, odkud byl směřován návrat k rodné hroudě. Jednosměrný přelet z Dálného východu k jihovýchodu asijského kontinentu je rutinní záležitost, proto padlo rozhodnutí si závěrečnou fázi výletu zpříjemnit a užít si japonskou pohostinnost na palubě národní pětihvězdičkové aerolinie JAL v podobě gaučingu. K tomu v rámci businessového produktu slouží u JAL hned několik variant (https://1url.cz/mMr7j), jejich výběr je však omezen cílovou destinací.
Příloha:
IMG_20180505_145121.jpg
IMG_20180505_145121.jpg [ 302.65 KiB | Zobrazeno 1681 krát ]
Na rozdíl od vysněné horizontální gaučovací polohy jsem se díky nabyté zálibě v „shinkanzingu“, kdy nebyl problém se přesunout třeba při zhoršeném počasí rychle z jedné části Japonska do druhé, věnoval více cestování a svůj JR Pass ukončil v Sapporu. Cesta do Singapuru tedy logicky začínala z metropole Hokkaida. V poslední době se mým nejoblíbenějším FFP stal Mileage Plan Alasky. Degradace mil zasáhla samozřejmě i na chladný sever USA, ovšem jeho výhody multi-aerolinkového programu a jednoduchá online rezervace po všech kontinentech za rozumné míle a poplatky jej v mých očích staví velmi vysoko, ne-li nejvýše mezi ostatními FFP. Pro přelety po Asii umožňuje nejvýhodněji awardy s Cathay Pacific, ovšem jen telefonicky, a s JAL – plně dle hravosti uživatele a možnosti systému. Volba JAL byla tak jasná.
Květnový japonský Golden week skončil a tak se uvolnila oproti předchozím dnům i kapacita letů. Zásadní benefit programu Alasky spočívá v tom, že Mileage Plan umožňuje multicity, aniž by více spotřebovával získané míle, jen přidává adekvátně poplatky na úrovni odletových tax. Pro cestu s JALem v obchodní třídě po Asii je potřeba 25000 mil. Stejných 25000 mil ze Sappora jen do Tokya jako z Tokya do Singapuru. Stejných jako ze Sappora přes Tokyo/Osaku do Singapuru… Fajn program. Odkojen cimrmanovskou metodikou („Cimrman: Na čem pracujete, doktore Čechove? Čechov: Píši „Dvě sestry“. Cimrman: A není to málo, Antone Pavloviči?...) však se mi nechce pouze u dvou přeletů zůstat. Tím spíš, že vnitrostátní přelet je jen v economy. A o to víc, že bych rád porovnal různorodé JALové sedačky.
Hravé pokusy s daty a destinacemi na základě základních premis, že je třeba se na konkrétní termín dostat ze Sappora do Singapuru a pokud možno na cestě přespat, aspoň trochu načerpat atmosféru a protáhnout končetiny po salónkovo - letovém zevlení, konečně našly po delším hledání kombinacích shodu. Poletím ze Sappora do Osaky, tam přespím. Z Osaky do Taipei ráno, tam přespím. Z Taipei do Tokya ráno a odpoledne z Tokya do Singapuru. Celkem tedy (úmyslně a plánovaně) 3 dny, 2 noci – 1 vnitrostátní cesta v economy, 3 mezinárodní v businessu ve třech různých konfiguracích. Cena 25000 mil + 55 USD. Mám opravdu rád svůj program!
Příloha:
IMG_20180509_123342.jpg
IMG_20180509_123342.jpg [ 205.45 KiB | Zobrazeno 1681 krát ]
V Sapporu se před vnitrostátní cestou v economy těším na renovovaný salónek Sakura lounge. Designově velmi povedená lounge nabízí moderní interiér s pěkným výhledem na plochu. Catering je minimalistický – asijský rýžový snack (tedy drtič zubní skloviny nevalné chuti) doplňuje několik nealko nápojů, jedna whisky a tekutý chléb.
Příloha:
IMG_20180509_125548.jpg
IMG_20180509_125548.jpg [ 260.48 KiB | Zobrazeno 1681 krát ]
Pivo je tu představeno hned čtyřmi různými točenými zástupci k neřízené degustaci. Ti pomáhají dokázat, že hlad je jen převlečená žízeň.Let probíhá poklidně a na palubě se podává typický JALový nápoj - Sky Time Kiwi (brr…).
Příloha:
IMG_20180509_205543.jpg
IMG_20180509_205543.jpg [ 302.26 KiB | Zobrazeno 1681 krát ]
Do Osaky dorážím před devátou a mířím rovnou do First Cabin, což je perfektní kapsule přímo v prostorách letiště, jen pár kroků do sousední budovy. Na noc naprosto ideální a velmi kultivované přespání.
Příloha:
IMG_20180509_211243.jpg
IMG_20180509_211243.jpg [ 259.44 KiB | Zobrazeno 1681 krát ]
Ráno se už těším na klidnou, dobrou snídani do salónku a tak 2 hodiny před odletem očekávám rychlé odbavení.
Příloha:
IMG_20180510_065840.jpg
IMG_20180510_065840.jpg [ 418.87 KiB | Zobrazeno 1681 krát ]
Moje směrování v rezervaci ale ne zcela chápe obsluha a tak přizve jednu zkušenější kolegyni a záhy i supervizorku a půlhodinu spekulují, co to je proboha za letenku.
Příloha:
IMG_20180510_070849.jpg
IMG_20180510_070849.jpg [ 417.76 KiB | Zobrazeno 1681 krát ]
Boarding pas tak dostávám se zpožděním a jsem zvědavý na kabinu B787.
Příloha:
IMG_20180510_085306.jpg
IMG_20180510_085306.jpg [ 296.07 KiB | Zobrazeno 1681 krát ]
Status pomohl k volbě sedadla zcela vepředu, ocenil jsem hned pohodlné a příjemné sedadlo Shell flat seat a těšil se na sklenku šampaňského.
Příloha:
IMG_20180510_093726.jpg
IMG_20180510_093726.jpg [ 283.3 KiB | Zobrazeno 1681 krát ]
A těšil, a těšil, a nic…. Tak jsem se přihlásil o welcome drink, když už kromě přivítání u dveří posádka nebyla nijak zvlášť vstřícná. „Šampaňské? Hned po vzletu?“ „Ne, hned teď, prosím.“ Šampaňské ještě před startem…, doplněné vyjevenýma očima 30 cm před zkřiveným, jinak půvabným obličejem???? „Ano, prosím,“ odpověděl jsem nepůvabným, obdobně zkřiveným obličejem. „1, 2, 3, 4…trapné ticho“. Po chvíli jsem obdržel kelímek s šumivým mokem. Ne sklenku – kelímek.
Příloha:
IMG_20180510_085711.jpg
IMG_20180510_085711.jpg [ 252.41 KiB | Zobrazeno 1681 krát ]
Překvapení evidentně na obou stranách. Netušil jsem, že Japonci nedávají welcome drink. Ale poučil jsem se a příště již tento krok přešel. S lahví suchého Heidsiecka se tak zájemce setká až chvíli před podáváním jídla.
Příloha:
IMG_20180510_095334.jpg
IMG_20180510_095334.jpg [ 331.67 KiB | Zobrazeno 1681 krát ]
Na tříhodinové trati je v nabídce japonská kombinace a hamburger.
Příloha:
IMG_20180510_104700.jpg
IMG_20180510_104700.jpg [ 263.73 KiB | Zobrazeno 1681 krát ]
Příloha:
IMG_20180510_104737.jpg
IMG_20180510_104737.jpg [ 230.38 KiB | Zobrazeno 1681 krát ]
Od chvíle rezervace bylo jasné, že hamburger je to poslední, co by člověk zvolil. Jenže dva dny předtím jsem si užil nadmíru japonské kuchyně a „přerybyl“ si své útroby. A tak volba padla na nevolitelnou volbu. Jaký tak asi může být hamburger u japonských aerolinek...? Bral jsem to jako výzvu.
Příloha:
IMG_20180510_191918.jpg
IMG_20180510_191918.jpg [ 205.39 KiB | Zobrazeno 1681 krát ]
Byla…! Ale předkrm z tuňáka a kachních prsou doplněný salátem, polévkou, zmrzlinou se solidním vínem a nakonec digestivem to zachránily.
Příloha:
IMG_20180510_191737.jpg
IMG_20180510_191737.jpg [ 199.77 KiB | Zobrazeno 1681 krát ]
Příloha:
IMG_20180510_101015.jpg
IMG_20180510_101015.jpg [ 287.26 KiB | Zobrazeno 1681 krát ]
Příloha:
IMG_20180510_103539.jpg
IMG_20180510_103539.jpg [ 225.45 KiB | Zobrazeno 1681 krát ]
Příloha:
IMG_20180510_110920.jpg
IMG_20180510_110920.jpg [ 295.33 KiB | Zobrazeno 1681 krát ]
Odpoledne a noc v Tajpeji uběhly rychle jako tajfun a při snídani v taiwanském salónku mile překvapilo i šampaňské…Bez kelímku. Byl jsem ale více zvědavý na kontrast se sedačkami ve starší B767, tedy variantě „pologaučingu“, kdy se nejedná o vodorovnou polohu.
Příloha:
IMG_20180511_100247.jpg
IMG_20180511_100247.jpg [ 343.22 KiB | Zobrazeno 1681 krát ]
Samozřejmě jde u tříhodinového letu spíš o princip, který se reálně nevyužije. Celkový dojem je však asi nejen subjektivně horší, sedačky pohodlné, prostor však menší a soused je blíže než v jiných variantách.
Příloha:
IMG_20180511_100256.jpg
IMG_20180511_100256.jpg [ 339.31 KiB | Zobrazeno 1681 krát ]
Servis se nijak zvlášť nelišil od cesty z Tokya, hamburger se (jen to ne!!!) nekonal a vystřídalo jej dobré hovězí.
Příloha:
IMG_20180511_110148.jpg
IMG_20180511_110148.jpg [ 324.06 KiB | Zobrazeno 1681 krát ]
Nicméně, že by posádka odpovídala pětihvězdičkovému hodnocení, snažila se a bylo jí vidět, to tedy ne.
Příloha:
IMG_20180511_112514.jpg
IMG_20180511_112514.jpg [ 357.49 KiB | Zobrazeno 1681 krát ]
Co je ale potřeba vyzdvihnout je zahřívací plato pod porcelánem, které udrží jídlo déle teplé.
Příloha:
IMG_20180511_131348.jpg
IMG_20180511_131348.jpg [ 133.83 KiB | Zobrazeno 1681 krát ]
Příloha:
IMG_20180511_132326.jpg
IMG_20180511_132326.jpg [ 469.73 KiB | Zobrazeno 1681 krát ]

Poslední Sakura lounge v Naritě ještě předběhl salónek Qantasu, protože jeho australské víno se nedá srovnat s nabídkou jinak dobrého salónku JAL. Nejlepší nakonec – přední sedačka v B777 a sedmihodinová pohoda v oblacích…
Příloha:
IMG_20180511_162520.jpg
IMG_20180511_162520.jpg [ 274.13 KiB | Zobrazeno 1681 krát ]
Na rozdíl od předchozích letů zde byla posádka naprosto perfektní a JAL SKY SUITE III rovněž.
Příloha:
IMG_20180511_162644.jpg
IMG_20180511_162644.jpg [ 259.12 KiB | Zobrazeno 1681 krát ]
Výborná ergonomie, velký prostor pro tělo i na sledování monitoru i výhledů z oken, přiměřeně tvrdé sezení, těžko hledat chybu.
Příloha:
IMG_20180511_162657.jpg
IMG_20180511_162657.jpg [ 248.76 KiB | Zobrazeno 1681 krát ]
Příloha:
IMG_20180511_163303.jpg
IMG_20180511_163303.jpg [ 288.35 KiB | Zobrazeno 1681 krát ]
Velmi stylový je catering v podobě Bedd menu, ze kterého jsem si vybral západní menu, jelikož v něm zářila „cow star“ wagyu – jedna z mála kravin (dokonalé medium), kterým se nedá odolat…
Příloha:
IMG_20180511_175501.jpg
IMG_20180511_175501.jpg [ 287.83 KiB | Zobrazeno 1681 krát ]
Příloha:
IMG_20180512_102032.jpg
IMG_20180512_102032.jpg [ 371.29 KiB | Zobrazeno 1681 krát ]
Příloha:
IMG_20180512_102124.jpg
IMG_20180512_102124.jpg [ 155.79 KiB | Zobrazeno 1681 krát ]
Perfektní prezentace jídel, vymazlená decentní chuť nenarušená zbytečným kořením, příjemný dezert a moc dobré nápoje. Přesně, jak by to člověk čekal a ocenil.
Příloha:
IMG_20180511_181559.jpg
IMG_20180511_181559.jpg [ 269.55 KiB | Zobrazeno 1681 krát ]
Příloha:
IMG_20180511_181729.jpg
IMG_20180511_181729.jpg [ 321.28 KiB | Zobrazeno 1681 krát ]
Příloha:
IMG_20180511_184507.jpg
IMG_20180511_184507.jpg [ 327.39 KiB | Zobrazeno 1681 krát ]
Příloha:
IMG_20180511_191442.jpg
IMG_20180511_191442.jpg [ 267.31 KiB | Zobrazeno 1681 krát ]
Příloha:
IMG_20180512_102643.jpg
IMG_20180512_102643.jpg [ 227.72 KiB | Zobrazeno 1681 krát ]
Příloha:
IMG_20180512_102749.jpg
IMG_20180512_102749.jpg [ 218.72 KiB | Zobrazeno 1681 krát ]
Příloha:
IMG_20180512_102852.jpg
IMG_20180512_102852.jpg [ 109.64 KiB | Zobrazeno 1681 krát ]

Od jisté doby, když platím trochu vyšší cenu letenky s vědomím, že to přinese solidní míle do Alasky, mi to tolik nevadí. Často je to dobrá volba…
Příloha:
IMG_20180511_112000.jpg
IMG_20180511_112000.jpg [ 213.49 KiB | Zobrazeno 1681 krát ]


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konec Jal-ový, všechno Jal-ové, aneb mám rád svůj FFP
PříspěvekNapsal: 04 říj 2018 05:24 
Offline
VIP

Registrován: 29 úno 2012 11:33
Příspěvky: 1359
Bydliště: PRG
burito píše:
Poletím ze Sappora do Osaky, tam přespím. Z Osaky do Taipei ráno, tam přespím. Z Taipei do Tokya ráno a odpoledne z Tokya do Singapuru. Celkem tedy (úmyslně a plánovaně) 3 dny, 2 noci – 1 vnitrostátní cesta v economy, 3 mezinárodní v businessu ve třech různých konfiguracích.
Cena 25000 mil + 55 USD.
Cože?!? :o

Dobrá práce! Jak využití FFP, tak sepsaný cestopis. Jenom mi tam chybí věta: "Při pohledu na moji letenku supervizorka protáhla obličej." Výraz té paní v bílém totiž dokonale splňuje význam českého sousloví údivem protáhnout obličej.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konec Jal-ový, všechno Jal-ové, aneb mám rád svůj FFP
PříspěvekNapsal: 04 říj 2018 08:31 
Offline
Moderátor

Registrován: 16 pro 2009 14:00
Příspěvky: 4043
Bydliště: Praha
Pravdou je, že protažené obličeje měly všechny tři, jen ta nejbližší při zaregistrování fotícího mobilu nasadila profesionální úsměv :-).
On to není moc cestopis, spíš leto(po)pis a malá sondáž, jak jde ještě využít možnosti FFP. Kromě nějakého knowhow tam je ale obrovský podíl štěstí na volnost míst u návazných rezervací v C a nemálo času kombinacemi, kdy, kde a jak to jde... Nedokáži si představit, že bych něco takového zkoušel po telefonu, nevím, zda by dříve z toho kleplo mne nebo agenta na druhé straně.
Bylo by fajn mít nějaké tipy či zkušenosti ostatních, s kterým FFP jde vymyslet nějaký zajímavý scénář v dobrém poměru cena/výkon. Pokud by se mohl někdo podělit....


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konec Jal-ový, všechno Jal-ové, aneb mám rád svůj FFP
PříspěvekNapsal: 04 říj 2018 09:37 
Offline
Diskutér

Registrován: 13 úno 2012 20:17
Příspěvky: 177
Bydliště: BTS
burito píše:
Bylo by fajn mít nějaké tipy či zkušenosti ostatních, s kterým FFP jde vymyslet nějaký zajímavý scénář v dobrém poměru cena/výkon. Pokud by se mohl někdo podělit....

Čo sa týka pomeru cena/výkon, u mňa je zatiaľ favoritom United MileagePlus award Middle East - Central Asia za 35 000 míľ v C. Najlepšie na tom je, že prestupy v iných regiónoch sú povolené, čo napríklad u Lufthansy neplatí. Minulý rok som si tak zabookoval letenku BEY-IST-FRA-CTU-KTM, 2x Turkish, 2x Air China, widebody na prvom až treťom segmente + business seat aj na poslednom v 737.

Ďaším úlovkom bol award North Asia - Oceania KMG-RNG-NRT-GUM-PNI (Mikronézia) v C za 30 000 míľ (po devaluácii minulý rok teraz za 37 500), lety s Air China, ANA, United.

Rád spomínam aj na oplieskanie posledných Air Berlin míľ na Etihad v C (75 000 + 71 EUR) SYD-AUH-BKK s limuzínou na začiatku aj konci. Samotný SYD-AUH bol za 110 000, takže návrat do Európy som si bez váhania rád predĺžil. Tým skôr, keď sa z BKK potom ponúkala jednosmerka s exotickými Turkmenistan Airlines za 250 EUR.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konec Jal-ový, všechno Jal-ové, aneb mám rád svůj FFP
PříspěvekNapsal: 04 říj 2018 09:55 
Offline
Moderátor

Registrován: 16 pro 2009 14:00
Příspěvky: 4043
Bydliště: Praha
jfk píše:
Čo sa týka pomeru cena/výkon, u mňa je zatiaľ favoritom United MileagePlus award Middle East - Central Asia za 35 000 míľ v C. Najlepšie na tom je, že prestupy v iných regiónoch sú povolené, čo napríklad u Lufthansy neplatí. Minulý rok som si tak zabookoval letenku BEY-IST-FRA-CTU-KTM, 2x Turkish, 2x Air China, widebody na prvom až treťom segmente + business seat aj na poslednom v 737.

To je krásný... Bylo to s možností (alespoň někde) stopoverů nebo jen layover? Vše online? Jaký byl cca poplatek?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konec Jal-ový, všechno Jal-ové, aneb mám rád svůj FFP
PříspěvekNapsal: 04 říj 2018 10:24 
Offline
Diskutér

Registrován: 13 úno 2012 20:17
Příspěvky: 177
Bydliště: BTS
burito píše:
jfk píše:
Čo sa týka pomeru cena/výkon, u mňa je zatiaľ favoritom United MileagePlus award Middle East - Central Asia za 35 000 míľ v C. Najlepšie na tom je, že prestupy v iných regiónoch sú povolené, čo napríklad u Lufthansy neplatí. Minulý rok som si tak zabookoval letenku BEY-IST-FRA-CTU-KTM, 2x Turkish, 2x Air China, widebody na prvom až treťom segmente + business seat aj na poslednom v 737.

To je krásný... Bylo to s možností (alespoň někde) stopoverů nebo jen layover? Vše online? Jaký byl cca poplatek?

Všetko online a taxy boli 87,58 EUR. Stopover nebol, ale napríklad layover v Istanbule bol dostatočný na pohodovú prechádzku večerným Sultanahmetom (a ráno na perfektný TK lounge)


Přílohy:
Flight.png
Flight.png [ 25.83 KiB | Zobrazeno 1307 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konec Jal-ový, všechno Jal-ové, aneb mám rád svůj FFP
PříspěvekNapsal: 04 říj 2018 17:26 
Offline
VIP

Registrován: 09 kvě 2011 16:42
Příspěvky: 1318
Bydliště: Hong Kong
Pěkné, moc moc pěkné. Asie je celkově dobrá na utrácení mil / ikdyž občas je to škoda, někdy jsou paid J opravdu levné (kupoval jsem třeba BKK-KUL-PEK za 6 tisíc korun...). Hezky deal je i u Aegeanu za 21k mil Tokyo - SIN - cokoliv poblíž, kdy to ANA letí s lůžkem. I za 40 tisíc mil se dá udělat krása jako BKK-NRT v Thai F, ale je to ranní let, snídaně v letadle mi moc nejedou a naopak se mi to tolik nelíbí, jelikož bych přišel o ground experience v BKK. Za 21k mil se dá také udělat IST-BKK-DXB (B77W nebo 333+ A359), to je více než slušný deal.

Výhrou pro mě však u A3 zůstává LH F do USA a Mexika, kor když se A3 zblázní, míle nesmažou a já tak letěl zdarma do NYC na burger v LH F...

Pěkné je kombinovat po Asii Aviosy + cash, ale člověk musí být obezřetný, aby u Cathay Pacific vychytal letadlo s long haul konfigurací. Takový SIN-HKG-NRT je slušný zářez.

KLM a jejich flyingblue promo, kdy šlo za 13k mil udělat SEA-AMS-PRG v business je asi to nejlepší, co jsem kdy viděl.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konec Jal-ový, všechno Jal-ové, aneb mám rád svůj FFP
PříspěvekNapsal: 04 říj 2018 18:42 
Offline
Diskutér

Registrován: 01 říj 2013 09:42
Příspěvky: 109
Bydliště: Pardubice
přes Aegean to lze v Asii opravdu kombinovat jakkoli, kdo by se chtěl proletět, tak možná kombinace v listopadu PRG-DBX za 2180 Kč a pak s ethiopian v C za 21 tis.mil DBX-ADD (A350) a ADD-VIE (787) s doplatkem 29doláčů :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konec Jal-ový, všechno Jal-ové, aneb mám rád svůj FFP
PříspěvekNapsal: 04 říj 2018 21:16 
Offline
Moderátor

Registrován: 16 pro 2009 14:00
Příspěvky: 4043
Bydliště: Praha
Je důležité, kolik mil jde dnes reálně při skutečném letu (ne pomocí útrat s CC - škoda, že nejsme v tomto smyslu v USA) připsat do jednotlivých FFP, protože to degradovalo velmi divoce. Tedy co/ s kým se musí proletět, aby těch 21 000 mil přistálo na A3 účtu... Kdy třeba status u nějakého FFP pomůže s bonusem mil i pro ne vlastní aerolinku? Třeba u AS MVP dá 50% a MVP Gold 100% bonus pro kohokoliv z partnerů. Dokud např. QF bude(?) mít 100% přípis i u diskontních tarifů, pak třeba jedna RT cesta z Evropy do Austrálie pod QF kódem v nejnižším tarifu může přinést řádově 20000, s bonusem MVP/MVPG 30/40000 mil.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konec Jal-ový, všechno Jal-ové, aneb mám rád svůj FFP
PříspěvekNapsal: 04 říj 2018 22:50 
Offline
VIP

Registrován: 09 kvě 2011 16:42
Příspěvky: 1318
Bydliště: Hong Kong
Tak u A3 se přes CC sbírat míle nedají - pak už je to o tom, jak člověk chce. Odmítnout časté op-ups s CX díky statusu do HKG (jako commuter) nebo lítat na youth tarif se SAS + 100% a díky nízkému LF mít často ghetto business, ikdyž servis je strašný? Dá se také založit household, což někomu může pomoci...říkám to často a každému...A3 je nejlepší program na status i redemptions :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konec Jal-ový, všechno Jal-ové, aneb mám rád svůj FFP
PříspěvekNapsal: 05 říj 2018 05:40 
Offline
VIP

Registrován: 29 úno 2012 11:33
Příspěvky: 1359
Bydliště: PRG
Příloha:
burito.gif
burito.gif [ 46.88 KiB | Zobrazeno 1082 krát ]
Příloha:
jfk.gif
jfk.gif [ 86.34 KiB | Zobrazeno 1082 krát ]
Musel ´sem si to nakreslit, abych se ftom zorientoval... Takže obě trasy mají zpáteční směr, to jde? To bylo kupováno jako zpáteční letenka, anebo jednosměrná a ono to prostě prošlo?
To by u ČSA neprošlo ani vomylem!
Příloha:
Finnair.jpg
Finnair.jpg [ 94.82 KiB | Zobrazeno 1072 krát ]
A evidentně sbírám ve špatném FFP... tady je to o proletěné vzdálenosti... :?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konec Jal-ový, všechno Jal-ové, aneb mám rád svůj FFP
PříspěvekNapsal: 05 říj 2018 07:37 
Offline
Moderátor

Registrován: 16 pro 2009 14:00
Příspěvky: 4043
Bydliště: Praha
2BL:
- Mapka dobrá, ale chybí tam ten hlavní let: NRT-SIN 8-) Tedy CTS-KIX-TPE-NRT-SIN
- prošlo to, jen obličej jisté dámy potřeboval plastickou korekci po nevratném stavu...
- je to "jednosměrný" let - jako multicity, AS umožňuje online jako 2 kroky. AB / BC. Je tak potřeba s daty a časy kombinovat tak, aby to systém nabídl jako více letů než 2 segmenty...
- Pro Asii má AS tuto tabulku, poplatky bývají 50$ +- dle trasování. Pokud tedy chci jen přelet odněkud někam, pak je ideální cena/výkon s CX v PE.
Příloha:
AS Asia.jpg
AS Asia.jpg [ 73.57 KiB | Zobrazeno 1021 krát ]

- např. O/W trasa PRG-HEL-TYO s Finnairem přes AS míle stojí v economy 32500 mil + 45$, což mi přijde na poplatky z Evropy velmi dobré a na míle ve vztahu k použití AY rovněž. Nenabídne to ale business - není dostupný online.
- na opačnou stranu např. O/W trasa MXP-HNL (s AA + AS) od 22500 mil + 68$ v economy, dostupnost v C je horší. S BA jsou vysoké poplatky (252$), s EK zase vysoké míle (47500 + 79$).
- a pokud jsme u EK, pak třeba trasa pro budoucí RTW ANC-SEA-DXB-JNB za 47500 mil + 29$ je taky zajímavá. Ano, opět jen economy, ale cena/výkon mi přijde fajn.
- program ČSA? O tom jsem před lety slyšel, ale marně vzpomínám, co to vlastně bylo... ;)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konec Jal-ový, všechno Jal-ové, aneb mám rád svůj FFP
PříspěvekNapsal: 05 říj 2018 09:20 
Offline
Diskutér

Registrován: 13 úno 2012 20:17
Příspěvky: 177
Bydliště: BTS
U United takéto trasovania prechádzajú bez problémov 8-)
Akurát som naklikal ďalší príklad, TLV-CMB za 35k + 43 USD so Swiss Airlines a Air India v C:


Přílohy:
TLV-CMB.png
TLV-CMB.png [ 41.27 KiB | Zobrazeno 959 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konec Jal-ový, všechno Jal-ové, aneb mám rád svůj FFP
PříspěvekNapsal: 05 říj 2018 13:39 
Offline
Diskutér

Registrován: 14 led 2014 13:37
Příspěvky: 193
marecek97 píše:
Za 21k mil se dá také udělat IST-BKK-DXB (B77W nebo 333+ A359), to je více než slušný deal.


Vystavil jsi tuto kombinaci po zavedení online rezervací pro Star Alliance awards? Já zkoušel klasiku čistě v rámci jednoho regionu (např. BKK-NRT-SIN), ale bylo mi řečeno, že od zavedení online systému je možné vystavit jen to, co systém najde - tj. žádné bláznivé kombinace, které šlo dříve nadiktovat let po letu telefonicky. Ani četné opakování HUACA nepomohlo...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konec Jal-ový, všechno Jal-ové, aneb mám rád svůj FFP
PříspěvekNapsal: 05 říj 2018 13:42 
Offline
Diskutér

Registrován: 14 led 2014 13:37
Příspěvky: 193
babička Lála píše:
Příloha:
Finnair.jpg
A evidentně sbírám ve špatném FFP... tady je to o proletěné vzdálenosti... :?


Mícháš OW award s cenou standardních awardů. V případě AY je ale pravda, že OW award je pořád to nejvýhodnější, když chceš i něco jiného, než čistě AY metal.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Diskusní fórum AKČNÍ LETENKY.com používá technologie phpBB Group © phpBB, phpBB.cz

RSS feed | Letenky | Levné letenky | Autopůjčovna | Ubytování | Hotely | Hostel | Půjčovna aut | Last minute | Dovolená | Eurovíkendy