Za mě závěrem: samozřejmě, že kdokoli můžete psát co chcete, jak chcete a pro koho chcete (chápu, že pro ne-úplně-bystrého je mezi
škola a
shkola zásadní rozdíl) - pokud to ale zveřejňujete, můžete se dočkat veřejné polemiky, ba i kritiky, nebo dokonce ó hrůzo nesouhlasu, i když takových čtenářů "se nikdo neptal" - jak tu někdo uvedl, je to volné cestovatelské fórum, tak se i celkem reálně dá očekávat, že se ozve někdo, kdo o dané destinaci něco ví a na hlouposti upozorní. Ona kvalita textu (bohužel se s "proletarizací" internetu zhoršuje i ona) se pozná (po pár větách) právě i podle takových detailů, nelogičností, nevysvětlených (-itelných) paradoxů. Po reakci pak obvykle následuje jeden z trojice výmyků a) píšu to jen ... (pro radost, podle sebe, ze srandy) a není to ... (diplomka, za peníze); b) nejdřív ukaž, co jsi napsal TY (samozřejmě tykačka jako základ); c) na tom obsahu nezáleží, akorát TY se irituješ a praskají žilky. A následně jsou potrefení schopni zareagovat jen za pomoci vztahovačné arogance a ad-personam útoků na "pozadie" diskutéra o hardcore šotouši, RSDr, smutném a neproduktivním životě nebo "gramar nazi" (pozn.: tam by měla být dvě M

).
Inu, i na to máte nárok, když dojdou (nepřijdou) jiné argumenty... jen proboha nepište, že někdo
urcite oceni viac miestny nazov zastavky v krajine tak ako ho tam najde, když je právě předmětem diskuze, že pisatel místo toho místního názvu použije (v souvislém českém/slovenském textu) nesmyslnou (anglickou) transkripci do latinky

(aniž by asi věděl proč a důvod "pro následovníky" vymýšlí až dodatečně).
Jen ještě k cestování: potrefené husy, které se v tom poznají, nechť mě zase obviní ze zatrpklosti a neproduktivnosti, ale osobně jsem si současný svět cestování obecně rozdělil na dvě části: na turisty a
tůristy. Ti první jedou do nějaké destinace a
vědí proč, mají o ni zájem, nějak se na návštěvu připraví (třeba už jen tím, že se kouknou na tu azbuku, že), použijí třeba místní dopravu nebo nakoupí na (nefejkovém pro tůristy) tržišti. No a pak druhá sorta, "Lonely-Planet-Effect" ´popř. "teraz-je-tam-lacná-letenka" konzumenti s jejich mekdonaldizovaným cestováním "letiště - uber - party klub - mustsee - uber - letiště", popisky v angličtině a ještě debilnějšími následovníky.
Zvnějšku to vypadá, že ti druzí mají "lepší" zážitky, "víc" toho viděli, mají prostě VÝSLEDKY a to se cení - na Fejkbůku lajkuje, v mapách vybarvuje, followeruje, jede se na efekt odškrtnuté destinace, napsaného tripreportu a nasdílených fotek, zapomeňte a zítra jinam, kde to je zrovna cool. Nedá se proti tomu nic namítat (i když třeba obyvatelé Benátek nebo Barcelony už namítají), leda se útrpně pousmát frontám na Everestu (ale tam už jde dokonce o život), zapolemizovat o povrchnosti "If It's Tuesday, This Must Be Belgium" (vida, není to dnešní problém, tenhle film je z roku 1969), nevěřícně zírat na Zlatém Kříži v Praze (přičemž tam jsou naopak transkripce do azbuky pro komerční tůristy z druhé strany

), zatímco o dvě ulice vedle je to už celkem normální město...
Ale ono se tohle zamyšlení po těch konzumních tůristech, kteří zrovna plní Černobyl, dokud se nestane módní nějaká jiná destinace, stejně sklouzne bez následků, protože oni to vidí úplně jinak, takže už končím.