Diskusní fórum AKČNÍ LETENKY.com
http://www.akcniletenky.com/diskuze/

Mexiko
http://www.akcniletenky.com/diskuze/viewtopic.php?f=27&t=43
Stránka 14 z 14

Autor:  schwott [ 18 zář 2018 13:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Mexiko

Z Floresu toho jezdí hafo jen do Belize City. Je tam návaznost na water taxi na cayes.
Nevěřím, že nic z Belize City nejede do Chetumalu.

Autor:  michal5 [ 01 lis 2018 06:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Mexiko

Takže update kvůli menší vlně uprchlíků z Guatemaly. Přechod Frontera Corozal je na dobu neurčitou uzavřen. Na hranici panuje napětí. Zjištěno přes ambasádu. Trasa upravena směrem na Meridu. Takže Chichenka nejspíš přecijen padne.

:arrow: Jak jezdí busy z Chichen Itza na Valladolid? Seženu tam něco jako příměstskou MHD, co se nemusí bookovat a jezdí každou chvíli nebo se musím spokojit s těmi několika spoji od ADO s nerovna fajn cenou?

Autor:  schwott [ 01 lis 2018 10:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Mexiko

Zrovna ambasádu za aktuální zdroj informací bych nepovažoval. Nikdy a nikde! Ještě můžeš použít nový přechod El Ceibo (jak jel Alexx).

Autor:  hajkis [ 01 lis 2018 12:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Mexiko

michal5 píše:
:arrow: Jak jezdí busy z Chichen Itza na Valladolid? Seženu tam něco jako příměstskou MHD, co se nemusí bookovat a jezdí každou chvíli nebo se musím spokojit s těmi několika spoji od ADO s nerovna fajn cenou?


Do Valladolidu jezdí colectivos. Musí se dojít od vstupu podél silnice k cestě do města a pak mávnout. Zavezou tě až k ADO autobusáku ve Valladolidu, hned vedle mají garáže. Stálo nás to tak 60 pesos.

Autor:  michal5 [ 01 lis 2018 13:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Mexiko

schwott píše:
Zrovna ambasádu za aktuální zdroj informací bych nepovažoval. Nikdy a nikde! Ještě můžeš použít nový přechod El Ceibo (jak jel Alexx).
To sice ne, ale tady mi to ověřovali přímo u zdroje. U mexické I guatemalské strany. Ano, El Ceibo se dá (zatím) použít. Taky tam je horší doprava a je potřeba shuttle. Avšak situace na hranici se momentálně mění rychle a za pár dní to může být jinak. Plus podle otrlých Mexičanů je teď cesta do Guatemaly velmi nebezpečná.

Autor:  s1mon [ 28 črc 2019 21:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Mexiko

Ahoj, plánujeme okruh po Yucatanu. Předběžně mámo následující itinerář. Vlákno jsem pročetl, ale rád bych si vyslechl feedback od někoho, kdo má zkušenosti. Je to cca 1900 km, ale delší cesty autem nám nevadí. Díky.

1.den Přílet 8:40, cesta do Tulumu
2.den Tulum a okolí
3.den Tulum, Valladolid
4.den Chichen Itza, Merida
5.den Uxmal, San Francisco de Campeche
6.den Edzna, přesun do Palenque
7.den Palenque
8.den Přesun do Chetumal, Laguna Bacalar
9.den Mahahual (nebo jiné méně turistické místo u moře)
10.den Mahahual
11.den Mahahual, přesun do Cancunu
12.odlet

Autor:  schwott [ 29 črc 2019 17:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Mexiko

s1mon píše:
Ahoj, plánujeme okruh po Yucatanu. Předběžně mámo následující itinerář. Vlákno jsem pročetl, ale rád bych si vyslechl feedback od někoho, kdo má zkušenosti. Je to cca 1900 km, ale delší cesty autem nám nevadí. Díky.

1.den Přílet 8:40, cesta do Tulumu
2.den Tulum a okolí
3.den Tulum, Valladolid
4.den Chichen Itza, Merida
5.den Uxmal, San Francisco de Campeche
6.den Edzna, přesun do Palenque
7.den Palenque
8.den Přesun do Chetumal, Laguna Bacalar
9.den Mahahual (nebo jiné méně turistické místo u moře)
10.den Mahahual
11.den Mahahual, přesun do Cancunu
12.odlet

Líbí se mi to. Pokud budete mít auto, proč ne. Pokud autobusy, tak bych zvolnil. Já osobně bych se po Chichen Itza přesunul hned do Palenque a přidal víc dní v Chiapasu. Mahahual bych vyměnil za Xcalak. Ale já jsem víc na přírodu než památky.

Autor:  michal5 [ 29 črc 2019 20:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Mexiko

s1mon píše:
4.den Chichen Itza, Merida
5.den Uxmal, San Francisco de Campeche

Chichen Itza rozhodně dopoledne se začátkem návštěvnických hodin. To tam ještě nejsou autobusy. + Merida se nezdá, ale je celkem velká. Pomocí MHD to může být celkem makačka.

Uxmal je pěkný, rozsáhlý, je v něm velké vedro a spoustu vody tak s sebou. Dá se tam i autobusem z Méridy.

Autor:  LCK [ 25 zář 2019 17:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Mexiko

Nemáte aktuální info jak to vypadá se řasami v Cancunu? Názory na tripadvisoru jsou poměrně děsivé a je to spíše k moři tam nejezdit. Je to po celé oblasti nebo je to někde snesitelné? Díky za názory.

Autor:  cvich [ 07 črc 2020 18:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Mexiko

V únoru před koronou jsme stihli další trip po Mexiku, přidám pár postřehů, které se třeba v budoucnu někomu hodí.

Tentokrát jsme se jeli podívat do Měděného kaňonu (Barrancas del Cobre) a na poloostrov Baja California.

Projeli jsme trasu Mexico City, Chihuahua, Creel, Batopilas, Wimayvo, Divisadero, Urique, Cerocahui, El Fuerte, přelet na Baja California, La Paz, Puerto San Carlo, Espirito Santo, Todos Santos, Mexico City.

Mexico City
- po příletu jsme tu měli čas jen dopoledne, prošli kus vrchu Chapultepec a viděli mj. spoustu veverek, běhajících kyprých místňáků, ale taky třeba kolibříky. Prošli jsme jen část Chapultepecu, ale byla to příjemná procházka a na krátký únik z velkoměsta ideální.
Odpoledne jsme přeletěli do Chihuahui.

Chihuahua
– tady jsme jen přespali, Chihuahua je výchozí stanice vlaku El Chepe jedoucího skrz Měděný kaňon do Los Mochis, ale cena jízdenky je taková, že jsme se rozhodli vlakem jet jen nejnutnější část trasy a většinu dali busem.
Navíc na většině trasy nejsou výhledy nic extra a u ekonomický třídy jsou pravidlem poměrně velký zpoždění vlaku (přesvědčili jsme se o tom 2x ze 2 případů :)

Creel
– pěkný horský městečko (jedno z pouhých 3 tzv. „Pueblos Mágicos“ ve státě Chihuahua), kde jsme se poprvé potkali s kulturou indiánů kmene Tarahumara (mj. známí běžci). Mají tu i své muzeum.
V našem ubytování jsme si domluvili na další den výlet po okolí - Jezero Arareko, vodopád Cusasáre, Valle de los Monjes (údolí mnichů), Valle de los Hongos (údolí hub), Valle de las Ranas (údolí žab) – bylo to na cca 5 hod, cena 550 MXN/osoba.
Město je poměrně vysoko v horách, přes den to bylo v pohodě na tričko a kraťasy, večer pak byla pěkná kosa, na pokoji jsme zapínali i topení a spali pod 2 silnýma dekama :)
Na jídlo tu doporučuji buď restauraci Veronica (trochu dražší) nebo Tio Molcas.

Batopilas
- druhé z Pueblos Mágicos státu Chihuahua umístěný hluboko v údolí, dřív sem byla hodně špatná cesta a nepodařilo se nám předem nějak spolehlivě zjistit, jak je to teď.
Navíc ta oblast nemá být díky drogovým kartelům moc bezpečná, tak jsme si v Creelu domluvili v hotelu Margarita „Tour“ - doprava do Batopilas a zpět, „řidič/průvodce“ a ubytování na 2 noci s polopenzí za 2 900 MXN/osoba.
Je to sice poměrně dost peněz, ale byla to nejnižší nabídka, kterou jsme v Creelu sehnali a ani zpětně toho nelitujeme, ušetřili jsme hodně času a náš řidič/průvodce byl v pohodě.
Jinak nějaká veřejná doprava z Creelu by tam měla taky snad jet.
Odjeli jsme ráno, cestou do údolí stavěli na pár místech s výhledama (nad Batopilas bylo hodně úseků s utrženým svahem a zasypanou silnicí), do vesnice jsme vjížděli přes policejní hlídku se samopalama.
I přes asi mnohem lepší stav silnice než dřív cesta trvala 3 hod (dřív údajně cca 5 hod).
Po příjezdu nás řidič zavezl po hodně mizerný cestě ke kostelu Misionde Satevo, po návratu jsme stihli ještě prohlídku muzea s výkladem o těžbě stříbra a prošli kus vesnice a pak kolem starého akvaduktu.
Večer nešel v celé vesnici proud a i tady platí, že večer je tu pěkná kosa a každý dostáváme v hotelu 2 silný deky.

Další den jsme s místním indiánským průvodcem Porfiriem šli na výlet do Tarahumarský vesnice Wimayvo – řidič nás popovezl cca 15 km za Batopilas a odtud to bylo podél řeky cca 1,5 hod pěšky.
Vesnice je na pěkným místě a mají tu vynikající pomeranče.
Cestou jsme potkávali místní, kteří šli buď na trh nebo už zpátky a je celkem neuvěřitelný, co všechno jsou na tu dálku schopní nosit.
Po návratu jsme prošli kus Batopilas a prohlídli si mj. ruiny Haciendy San Miguel.

Další den jsme ráno po snídani odjeli zpět do Creelu, odpoledne courali po městě a navečer odjeli do Areponapuchi, kde jsme se ubytovali.

Divisadero
Ráno jsme odjeli stopem k Parque de Aventura Barrancas del Cobre.
Mají tu několik atrakcí, mj. nejdelší Zip line na světě. Tu jsme ale nedali, je zbytečně drahá a hlavně za cca 3 min je po všem.
My jsme si dali soustavu sedmi na sebe navazujících zip line "7 tirolesa".
Stojí to 800 MXN a jdou s vámi 2 místní průvodci. Trvá to cca 1,5 hod, nejdelší zip line má přes kilometr, přejíždíte přes několik kaňonů a je to fakt pecka, vřele doporučuju.
Odtud jsme šli po hraně kaňonu do Divisadera, cestou jsou úžasný výhledy do kaňonu.
V Divisaderu jsme si dali na tržnici odpolední sváču a jeli busem na ubytování do Areponapuchi.

Urique
Městečko ležící na dně stejnojmennýho kaňonu, běhá se tu světoznámej ultramaraton (80 km) a vítězí většinou někdo z místních Indiánů, kteří to běhají v jejich typických sandálích.
Krajina je tu opět parádní.

Cestou z Arepa do Urique jsme přestupovali na bus v Bahuichivu, kterej pak čekal na příjezd vlaku El Chepe (a vyplatilo se, z vlaku přistoupila 1 paní, která vystoupila ve vesnici po asi 5 km jízdy :D ) – bylo to první setkání s vlakem a zpoždění měl přes 3 hodiny, do Urique jsme pak sjížděli za tmy a když si vzpomenu, jak to řidič valil, tak jsem rád, že byla tma a neviděli jsme ty srázy podél cesty :)
Z Urique jsme se přesouvali ranním busem přes vyhlídku Mirador del Cerro del Gallego do Cerocahui – tady jsme šli k vodopádu a prohlídli si městečko a odjeli na vlak do Bahuichiva, odkud jsme pokračovali vlakem El Chepe do El Fuente.
Vlak měl jet v 15:10 hod a tentokrát měl zpoždění „jen“ 2,5 hod.
Jízdenka v nejlevnější ekonomické třídě stála 492 MXN.

El Fuerte
Před odjezdem jsme se rozhodovali, jestli strávíme necelej den tady nebo v Los Mochis, zvolili jsme EL Fuerte a byla to jasně lepší volba, krásný koloniální městečko, prohlídli jsme muzeum (pevnost), hotel Posada del Hidalgo (legenda o Zorrovi) – tady mají u baru krmítko pro kolibříky a jsou jich tam desítky, centrum a okolí.
Je to jedno z z Pueblos Mágicos státu Sinaloa.
Odpoledne jsme odjeli do Los Mochis a večer odletěli na ostrov Baja California do La Pazu.
V Los Mochis jsme měli čas asi hodinu a na prohlídku to bohatě stačilo, působí jako nezajímavý „velkoměsto“ bez atmosféry, ale třeba se mýlím…

La Paz
Večer po příletu jsme si měli na letišti vyzvednout auto, ale žádný neměli a slíbili ho dovézt ráno. Nakonec jsme auto dostali až další den odpoledne a jeli se podívat jen k pláži Balandra – místní o ní básní, za nás nic, co stojí za návštěvu – vody je tu všude po kolena a nenašli jsme tu nic, proč bychom sem měli jet znova.

Puerto San Carlos
Další den jsme vyrazili na velryby, jeli jsme do městečka Puerto San Carlos – čekali jsme zástupy turistů a spoustu výletních lodí, realita byla, že tu půlka místních lidí vůbec nevěděla, že by odtud měli jezdit lodě na velryby a když jsme přijeli na místo, odkud se mělo vyplouvat, tak tam stál 1 maník s lodí a jinak nikde nikdo.
Nevěřili jsme, že jsme správně, ale nakonec jsme zjistili, že jo.
Maník se jmenoval Igor a výlet byl nakonec parádní.
Za loď chtěl 3900 MXN a garantoval min 3 hod výlet s tím, že když nás to bude bavit, tak nemá problém vydržet dýl bez nějakýho příplatku.
My jsme byli 3 a loď je pro 6 lidí, chvíli jsme čekali, jestli nedorazí další turisti kvůli dělbě nákladů, ale ani po cca půlhodině se nikdo neobjevil, tak jsme jeli ve 3.
Igor říkal, že velryb je letos dost a když budeme mít štěstí, tak někdy připlujou až k lodi a můžeme si je pohladit, to ale není zase tak často a rozhodně to negarantuje.
Velryb bylo opravdu hodně a nejdřív k nám po cca 2 hod připlula matka s mládětem a nechali se hladit a pak po cca půlhodině ještě další velryba – byl to neskutečnej zážitek a Igor říkal, že zažil poprvé, aby během jednoho výletu připluly velryby víckrát. Cestou zpátky jsme stavěli na ostrově Isla Magdalena na rybu u místních rybářů – nedoporučuju, ryba byla hnusná a drahá.
Výlet nakonec trval 5,5 hod a Igor opravdu nechtěl ani halíř navíc.
Kamarádi tam byli cca 14 dní před námi, jeli z městečka Adolfo López Mateos a k nim se žádný velryby ani nepřiblížily.

Ostrov Espirito Santo
Lodní výlet z La Pazu (1 200 MXN/osoba) – zahrnuje výklad o lokalitě, ptačích koloniích, pěstování škeblí, šnorchlování s lachtanama, koupání na pláži, občerstvení…za nás trochu zklamání, výklad byl díky složení naší skupiny ve 3 jazycích a tím se to strašně vleklo, ale šnorchlování s lachtanama super.

Todos Santos
Městečko je pěkný, prodávaný umělecký předměty celkem taky, ale ceny až trojnásobný oproti La Pazu, v hotelu California jsou vyloženě nepříjemní a je vidět, že jim jde jen o hosty, co tam nechají hodně peněz. Celkově vopruz a po 1,5 hod jsme prchali pryč.

Jinak La Paz je příjemný městečko s pár předraženýma restauracema na Maleconu, ale jinak naprosto v pohodě, street food kousek od Maleconu za parádní ceny a chuťově vynikající.
My jsme tu navíc chytli po celou dobu pobytu karneval, tak večer bylo hodně živo – byla to tedy spíš taková Matějská, ale byla sranda pozorovat ten šrumec.
Musím doporučit ubytování Casa de los Abuelos, sice dál od centra, ale autem nebo Uberem jste tam za 15 min. Tady jsme se cítili opravdu jako doma, domácí byli úžasní, dělali nám i svačiny na cestu apod.

Z La Pazu jsme odletěli do Mexico City, tady prošli čtvrť Alamedo central – park, Torre Latinoamericana, Belle Artes, Colonii Roma, Colonii Condesa, čtvrti San Angel a Coyocan.

První večer jsme poblíž stanice metra Insurgentes narazili na punkovej klub, kde hrálo od odpoledne asi 6 kapel. Večer jsme zašli na poslední 2, místní punkeři se hned při asi třetí písni hodně drsně servali a když se to uklidnilo, tak zbytek proběhl v pohodě.
Dobrá pařba a první kapela byla dobrá – koho by zajímalo, tak se jmenovala Kagada de perro. Byli jsme tam jediní gringos a punkeři byli absolutně v pohodě a se spoustou z nich vč. kapel jsme po koncertě dlouho kecali.

Na Zócalu pak byla nějaká akce, kdy každej mexickej stát tu měl stánek a nabízeli lokální produkty – perfektní akce, ochutnali jsme spoustu věcí a nakoupili na poslední chvíli mraky suvenýrů.

Tenhle předkoronovirovej výlet se hodně povedl, Indiáni absolutně v pohodě, příroda Měděnýho kaňonu nádherná, navíc nikde žádní turisti – potkávali jsme se tu všude se skupinkou cca 10 Kanaďanů, jinak nikde nikdo, což se nám hodně líbilo.

Baja California taky v pohodě, velryby jeden ze životních zážitků, turistů v La Pazu přiměřeně, v oblasti Todos Santos, Cabo San Lucas mnohem víc a místní se tam tomu bohužel chováním i cenama přizpůsobili.

Kdyby někoho zajímalo víc, tak se ptejte, obě lokality k návštěvě vřele doporučuju.

Stránka 14 z 14 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/