Diskusní fórum AKČNÍ LETENKY.com

Právě je 19 zář 2019 14:35

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 101 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Oznámení o změně letového plánu
PříspěvekNapsal: 08 úno 2011 21:46 
Offline
Nováček

Registrován: 08 úno 2011 21:35
Příspěvky: 3
Chci se poradit - tento čtvrtek 10. 2. jsem měl letět s Wizzairem z Prahy do Říma. Dnes (! - dva dny před odletem) pozdě odpoledne jsem od nich dostal email (předmět: "Plán změn letu"), kde mi "s politováním" oznamují, že "došlo ke změně letového plánu, která ovlivní Váš let" - konkrétně přesunuli let na 9. 2., to je zítra (!).

Zároveň mě vybízejí k:
1. přijetí této změny
2. v případě, že změnu nepřijímám, k telefonickému kontaktování zákaznického centra

Pro mě samozřejmě taková změna možná není - v práci se nemůžu jen tak ze dne na den uvolnit. Po čtyřhodinovém (!) snažení se o dovolání na zákaznickou linku mi operátorka oznámila, že mi email byl zaslán 28. ledna - přitom vím, že nic takového mi zasláno nebylo (důkazem je myslím samotný fakt, že jsem dostal email dnes - pochybuji, že by ho posílali dvakrát) - na to odvětila, že "o tom vůbec nebude diskutovat"... Opravdu profesionální služby!

Jak byste postupovali, prosím Vás? Pokud budu reklamovat tuto část letu, můžu potom stále využít druhou část rezervace - zpáteční letenku?

Vím, že se zde něco podobného už řešilo - níže vkládam info o tom, jaké bych měl podle toho dostat odstupné. Má smysl ho na nich vymáhat? Nechápu, jak se můžou takhle k zákazníkům chovat...

Díky moc předem za rady!
Martin


V případě zrušení letu je letecká povinnost nucena uradit plnou výši ceny za letenku. Cestující má dále nárok na kompenzaci od letecké společnosti v následující výši:

* 250 EUR u letů do 1500 kilometrů
* 400 EUR u letů v rámci EU do 1500 kilometrů a u ostatních letů od 1500 km do 3500 km
* 600 EUR u všech ostatních letů

Toto nařízení pak platí pro všechny letenky zakoupené u jakékoliv letecké společnosti působící v Evropské Unii a to i na letenky nízkonákladových leteckých společností.

Cestující může souhlasit s uskutečněním cesty s jinou leteckou společností či jinou letovou trasou. V takovém případě nemá nárok na vrácení ceny letenky ale pouze na odškodné. Letecká společnost může částku za kompenzaci snížit až o polovinu, pokud se jí podaří cestujícího dopravit do původní plánované destinace bez zpoždění....atd...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Wizzair - "Plán změn letu"
PříspěvekNapsal: 08 úno 2011 22:07 
Offline
VIP

Registrován: 09 pro 2009 10:58
Příspěvky: 1408
JASNĚ ŽE PO NICH MŮŽEŠ CHTÍT prachy...i využít druhou letenku zpět. Není to jeden let, ale dva. Teď tu adresu nevím z hlavy, ale případně pošlu, pokud to neseženeš....mám stejný problém a AerArann a Irové to řeší strašně dlouho, tak jsem se obrátil na český úřad pro civilní letectví (nebo tak něco) opravte mě...ty to můžeš rovnou podat přes ně, protože to byl let z ČR..taky to jde podat přes Maďary, ale to bych neriskoval :-) ... oni to pak celé prošetřují...ale jak říkám, moje podání červenec 2010 pořád prošetřují :-( asi jim tam zase napíšu, ale Češi byli o mnoho rychlejší v komunikaci než Irové, snad se ti to povede...

To Hatvika, tak soráč, jmenuje se to jinak, moje chyba, ale když si najede ten odkaz práv pasažérů v letecké dopravě, tak je am odkaz, já to taky hledal a našel...omlouvá se za chybný úřad.


Naposledy upravil Zajda dne 08 úno 2011 22:14, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Wizzair - "Plán změn letu"
PříspěvekNapsal: 08 úno 2011 22:12 
Offline
VIP

Registrován: 14 pro 2009 09:27
Příspěvky: 2219
Zajda píše:
tak jsem se obrátil na český úřad pro civilní letectví (nebo tak něco) opravte mě...


Ti ale mají na starosti úplně jiné věci než problematiku vztahů zákazník - poskytovatel služby, takže to je příslověčný pláč na velmi špatném hrobě.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Wizzair - "Plán změn letu"
PříspěvekNapsal: 08 úno 2011 22:20 
Offline
Návštěvník

Registrován: 28 črc 2010 22:41
Příspěvky: 58
martin81:zkus se podívat do spam koše. Tam mně již několikrát skončila moje e-mailová korespondence s Wizzem. Po některých zkušenostech s touto společností raději pravidelně kontroluji datum svého letu v sekci moje rezervace.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Wizzair - "Plán změn letu"
PříspěvekNapsal: 08 úno 2011 22:21 
Offline
Diskutér

Registrován: 16 led 2010 21:22
Příspěvky: 427
Nemyslel jsi tohle? http://www.coi.cz/cs/esc-2/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Wizzair - "Plán změn letu"
PříspěvekNapsal: 08 úno 2011 22:24 
Offline
Diskutér

Registrován: 16 led 2010 21:22
Příspěvky: 427
Rozhodně to tak jednoznačně jako Zajda nevidím. Jde o dvě věci: Nevztahuje se na to nařízení, o kterém se tu několikrát psalo - takže tebou převzaté odškodnění neplatí. Za druhé, přečti si jejich obchodní podmínky - tam budou mít napsáno, zda mohou změnit let, jak dopředu tě musí informovat, jakým způsobem a jaké máš případně nároky. Pokud tu změnu provedli v soualdu s podmínkami prodeje letenky (obchodní podmínky), pak bohužel máš smůlu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Wizzair - "Plán změn letu"
PříspěvekNapsal: 08 úno 2011 22:27 
Offline
Nováček

Registrován: 08 úno 2011 21:35
Příspěvky: 3
Zajda: Díky, taky přeju hodně štěstí!

MSK: Jasně, spam jsem kontroloval a nic. Mimochodem, neposílají tenhle mail ("Plán změn letu") jen jednou? Už to, že jsem ho dostal dnes, by pak byl důkaz, že předtím ho neposílali.

mandrinka: Díky, zrovna se na to dívám:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Wizzair - "Plán změn letu"
PříspěvekNapsal: 08 úno 2011 22:31 
Offline
VIP

Registrován: 11 pro 2009 17:15
Příspěvky: 807
mandrinka píše:
Rozhodně to tak jednoznačně jako Zajda nevidím. Jde o dvě věci: Nevztahuje se na to nařízení, o kterém se tu několikrát psalo - takže tebou převzaté odškodnění neplatí. Za druhé, přečti si jejich obchodní podmínky - tam budou mít napsáno, zda mohou změnit let, jak dopředu tě musí informovat, jakým způsobem a jaké máš případně nároky. Pokud tu změnu provedli v soualdu s podmínkami prodeje letenky (obchodní podmínky), pak bohužel máš smůlu.


Tak to zas tak uplně nemáš pravdu ty, kdyby to bylo tak jednoduchý jak to tady píšeš tak si každá společnost dá do svejch podmínek že to může přehodit/zrušit kdykoli a maj vystaráno, tyhle podmínky upravuje nějaká směrnice/zákon/práva zákazníků nebo jak se tomu nadává nějaký organizace (IATA? nebo někdo jinej?)

EDIT: aha tak IATA s tim nema co dělat :D

Pravidla náhrad a pomoci cestujícím v letecké dopravě v případě zrušení nebo zpoždění letů upravuje pro všechny země EU Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 261/2004 ze dne 11. února 2004


Naposledy upravil D4NNY dne 08 úno 2011 22:34, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Wizzair - "Plán změn letu"
PříspěvekNapsal: 08 úno 2011 22:32 
Offline
VIP

Registrován: 10 pro 2009 13:24
Příspěvky: 1557
mandrinka píše:
Rozhodně to tak jednoznačně jako Zajda nevidím. Jde o dvě věci: Nevztahuje se na to nařízení, o kterém se tu několikrát psalo - takže tebou převzaté odškodnění neplatí. Za druhé, přečti si jejich obchodní podmínky - tam budou mít napsáno, zda mohou změnit let, jak dopředu tě musí informovat, jakým způsobem a jaké máš případně nároky. Pokud tu změnu provedli v soualdu s podmínkami prodeje letenky (obchodní podmínky), pak bohužel máš smůlu.


Nejsem si úplně jistý, ale mám pocit, že to nařízení evropské unie je nadřazené obchodním podmínkám.... Aerolinky se nemůžou vyvázat z toho závazku


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Wizzair - "Plán změn letu"
PříspěvekNapsal: 08 úno 2011 22:42 
Offline
VIP

Registrován: 11 pro 2009 17:15
Příspěvky: 807
Hatikva píše:
Zajda píše:
tak jsem se obrátil na český úřad pro civilní letectví (nebo tak něco) opravte mě...


Ti ale mají na starosti úplně jiné věci než problematiku vztahů zákazník - poskytovatel služby, takže to je příslověčný pláč na velmi špatném hrobě.


Seš si jistej?

Citace:
A co dělat když toto letecká společnost neakceptuje a nebude dodržovat moje práva?
Stěžujte si. Pokud máte problémy při reklamaci svých práv v letecké dopravě, můžete si stěžovat – především u svého národního dozorového úřadu, tedy v Česku u Úřadu civilního letectví. Ten vám může nejlépe pomoci a je v Česku odpovědný za dodržování evropského práva a za jeho prosazování. Radíme spotřebitelům kontaktovat svého dopravce či cestovní kancelář a v případě problémů pak správní úřad v dané zemi (seznam najdete zde http://ec.europa.eu/transport/passenger ... bodies.pdf ).

zdroj: http://www.spotrebitele.info/vase-prava ... ?x=2353864


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Wizzair - "Plán změn letu"
PříspěvekNapsal: 08 úno 2011 22:52 
Offline
VIP

Registrován: 09 pro 2009 10:58
Příspěvky: 1408
Samozřejmě že je nadřazeno obchodním podmínkám :-) .... te´d to v mailu nemůžu najít, budu dva dny mimo .... zkus si to zadat do vyhledavače a najde ti to CAA civil aviation authority ... myslím to je v Irsku, těm jsem psal....a nás to taky tak nějak je ... jo je to tak...

http://www.caa.cz/en/index.php?stranka= ... 182&mm=117

myslím že to je paní Dvořáková na právním oddělení, s kým jsem si psal..


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Wizzair - "Plán změn letu"
PříspěvekNapsal: 08 úno 2011 23:08 
Offline
VIP

Registrován: 14 pro 2009 09:27
Příspěvky: 2219
D4NNY píše:

Seš si jistej?

Citace:
A co dělat když toto letecká společnost neakceptuje a nebude dodržovat moje práva?
Stěžujte si. Pokud máte problémy při reklamaci svých práv v letecké dopravě, můžete si stěžovat – především u svého národního dozorového úřadu, tedy v Česku u Úřadu civilního letectví. Ten vám může nejlépe pomoci a je v Česku odpovědný za dodržování evropského práva a za jeho prosazování. Radíme spotřebitelům kontaktovat svého dopravce či cestovní kancelář a v případě problémů pak správní úřad v dané zemi (seznam najdete zde http://ec.europa.eu/transport/passenger ... bodies.pdf ).

zdroj: http://www.spotrebitele.info/vase-prava ... ?x=2353864


Tak jsem se zase něco přiučil... ;) Já měl za to že ÚCL má na starosti především technicko-bezpečnostní stránku létání a že to co bylo popisováno výše je spíš parketa ČOI. Evidentně zcela mylně.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Wizzair - "Plán změn letu"
PříspěvekNapsal: 08 úno 2011 23:10 
Offline
Diskutér

Registrován: 09 pro 2009 15:32
Příspěvky: 186
podla mojho pravneho nazoru tvoje prava su v pohode: ak je pravdou to, ze ti letecka spolocnost oznamila zrusenie letu mailom len 2 dni vopred, urcite to nesplna podmienku uvedenu v nariadeni a to ze ti zrusenie letu musi let. spolocnost oznamit dostatocne vopred. Takze mas narok na preplatenie prvej letenky + narok na fin. nahradu (Letecká spoločnosť musí cestujúcemu poskytnúť finančnú náhradu v rovnakej výške ako pri odmietnutí nástupu na palubu, pokiaľ mu zrušenie letu neoznámi dostatočne vopred (s výnimkou prípadov, keď o zrušení boli informovaní aspoň 14 dní pred odletom, alebo ich let možno presmerovať s malou časovou odchýlkou od ich pôvodného letu, alebo letecká spoločnosť môže dokázať, že zrušenie letu spôsobili mimoriadne udalosti) a neposkytne mu náhradnú dopravu v čase, ktorý sa približuje k pôvodnému času). Tych 14 dni vopred som nasiel len v nejakej informacnej brozure.


Otaznou ale zostava situacia, co v takom pripade, keby si akceptoval ich navrh na preplanovanie letu, lebo tak ci tak tvoj povodny let bol zruseny, takze otaznou uz nie je nahrada ceny letenky (dostanes novu letenku za cenu zruseneho letu), ale len otazka financnej nahrady.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Wizzair - "Plán změn letu"
PříspěvekNapsal: 08 úno 2011 23:19 
Offline
Nováček

Registrován: 08 úno 2011 21:35
Příspěvky: 3
Díky všem!

Já už začínám chystat tu reklamaci... Problém je, že Wizzair mi teď může tvrdit, že mi ten email poslali toho 28. ledna, jak mi tvrdila ta ženská na zákaznický lince - přitom nic nedošlo. No myslím, že to, že mi to došlo dnes, je docela pádnej argument, protože dvakrát to asi těžko posílají.

Prostudoval jsem i ty materiály Úřadu pro civilní letectví, to vypadá dobře!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Wizzair - "Plán změn letu"
PříspěvekNapsal: 08 úno 2011 23:56 
Offline
Diskutér

Registrován: 09 pro 2009 15:32
Příspěvky: 186
aj kedy ti to zrovna poslali mail toho 28.01, tak 14 - dnovu lehotu na oznamenie zmien nestihaju. Opakujem ale, ze tych 14 dni som vycital len v nejakej prirucke, takze neber ju ako smerodatnu, ale len ako orientacnu. Letecke spolocnosti casto hraju nato, ze po prvom kole odmietnutia narokov (u teba telefon u operatorky) si clovek povie, ze mu to nestoji zato a prestane o svoje prava bojovat. Mna teraz skor zaujima ta druha situacia, ze keby si si zvolil ich ponuk. alternativu o den vopred odlet za cenu povodnej letenky, ci aj vtedy mas narok na financnu nahradu.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 101 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Diskusní fórum AKČNÍ LETENKY.com používá technologie phpBB Group © phpBB, phpBB.cz

RSS feed | Letenky | Levné letenky | Autopůjčovna | Ubytování | Hotely | Hostel | Půjčovna aut | Last minute | Dovolená | Eurovíkendy